Без значение кое време на годината е, празничният сезон е ключов за бизнеса и подготовката за него е изключително важна.
За много компании празничният сезон представлява по-голямата част от годишните им продажби, така че ранната и обмислена подготовка е въпрос на оцеляване на бизнеса, пише business.bg.
Конкуренцията по празниците е ожесточена, но и предоставя възможности за привличане на нови клиенти. Според Националната федерация на САЩ за търговия на дребно онлайн продажбите през зимните празници през 2021 г. са донесли 218,9 милиарда долара приходи, като продажбите в магазините са достигнали рекордните 667,8 милиарда долара.
Медията предлага 12 съвета за увеличаване на потенциала за печалба през празничния сезон.
Определете отстъпките, които искате да предложите
Купувачите знаят, че фирмите се конкурират за клиенти и винаги търсят отстъпки и разпродажби. Направете стратегия отрано и обмислете начини да удовлетворите желанието на клиентите си за отлични сделки. Например предложете една единствена, ценна отстъпка, за да привлечете търсачи на изгодни сделки, или планирайте поредица от краткосрочни промоции, които се променят всяка седмица, за да дадете стимул на купувачите да се върнат. Можете също така да използвате кодове за отстъпка, за да увеличите продажбите в електронната търговия.
Предложете подаръци
Животът на вашите клиенти ще става все по-забързан с наближаването на празниците. Обмислете да улесните празничното пазаруване, като подготвите имейл маркетингови кампании с идеи за подаръци. Включете призив за действие, като например "Купете сега", и включете връзки за пазаруване, които отвеждат клиентите ви директно до продуктовите страници на вашия уебсайт.
Персонализирайте предложенията за подаръци въз основа на предишни покупки, покажете уникални предложения за подаръци и демонстрирайте как да комбинирате множество артикули в един перфектен подарък. Като бонус и стимул предложете отстъпка за подаръчни пакети.
Благодарете предварително
Отличете се от тълпата, като изпратите благодарствени картички на вашите лоялни клиенти без да чакате традиционния празничен сезон. Една неочаквана благодарствена картичка може да накара клиентите ви да се почувстват искрено оценени, а вие ще сте първи в списъка при бъдещите им пазарувания.
Докоснете се до носталгията
Празниците са времето, в което хората си спомнят мили моменти от миналото. Можете да проектирате маркетингова стратегия, която да се възползва от носталгията. Помислете за използването на черно-бели снимки, стари шрифтове и носталгични снимки от отминали времена. Независимо дали планирате излагане в магазина или онлайн целева страница, носталгията може да ръководи кампаниите ви през празничния сезон. Пробуждането на носталгия може да задълбочи емоционалната връзка на вашите клиенти с вашата марка и да изгради близост с бранда.
Фокусирайте се върху лоялността на клиентите
Въпреки че сте нетърпеливи да привлечете нови клиенти, не пренебрегвайте лоялните си купувачи. Според Annex Cloud постоянните клиенти са отговорни за почти две трети от вашите продажби, така че поддържането на връзката с тях си струва. Възползвайте се от възможността да предложите специален подарък на най-добрите си клиенти, като ценна отстъпка или изключителен достъп до нов продукт. Можете също така да изпратите ръкописни празнични картички на вашите лоялни клиенти по пощата, по старомодния начин. Тази стратегия ще привлече вниманието на вашите клиенти и ще покаже, че ви е грижа за тях.
Възползвайте се максимално от мобилния телефон
SMS маркетингът и мобилният маркетинг стават все по-важни за електронната търговия през последните няколко години. Adobe установява, че над 88 милиарда долара продажби са направени през мобилни устройства през празничния сезон през 2021 г. И през шест дни - Деня на благодарността, 18 декември, 19 декември, Бъдни вечер, Коледа и деня след Коледа - повече от половината от всички онлайн продажби са направени на мобилни устройства.
Създавайте удобни за мобилни устройства имейл маркетингови кампании и оптимизирайте своя онлайн магазин за мобилни устройства. Ако решите да използвате SMS съобщения за празничен маркетинг чрез текстови съобщения, клиентите ви ще могат да кликнат върху връзка и да отидат директно на продуктова страница на своите телефони.
Предложете безплатна доставка
Ако продавате онлайн, безплатната доставка е най-добрата специална оферта, която можете да представите през цялата година. Безплатната доставка обаче е от решаващо значение, ако искате силни продажби по време на празничния сезон. Обмислете предлагането на безплатна доставка за всички празнични покупки и се уверете, че клиентите ви са научили за това. Представете офертата си за безплатна доставка в маркетинговите си имейли и я направете видима във вашия онлайн магазин.
Заложете на празничния дух
Потребителите не пазаруват само подаръци; те също искат празнично настроение. Актуализирайте своя прозорец, начална страница и целеви страници с топли празнични сцени и много блясък. Обмислете предлагането на услуга за опаковане на празнични подаръци, както в магазина, така и онлайн, или предлагайте на пазара специален продукт с ограничено издание, наличен само през празничния сезон. Ако вашата компания работи благотворително по празниците, поставете снимки в емисиите на социалните си медии.
Използвайте нишови социални медийни канали
Вероятно вече използвате маркетинг в социалните медии в Instagram и Facebook, но обмисляли ли сте други канали? Социалните медийни мрежи като Quora, Reddit и Pinterest не получават толкова много внимание, но задържат милиони лоялни потребители, които чакат вашето съдържание.
Например потребителите посещават социалната платформа на Pinterest, за да планират или правят покупки, така че маркетингът в Pinterest е отлична ваканционна стратегия. Изберете нишов социален канал, който отговаря на вашия продукт, и планирайте специални маркетингови или рекламни усилия.
Заложете на видео маркетинг
Използването на видео за разрастване на вашата марка е във възход. Потребителите обичат видеоклипове зад кулисите, свързани с любимите им марки и бизнеси. През този празничен сезон покажете човешкото лице на вашата компания, като помолите служителите да споделят любимите си празнични спомени или да дадете на клиентите си поглед към това, което е включено в подготовката на вашия бизнес за празниците. Сладък или забавен празничен маркетингов видеоклип също е отлична възможност за фирми, които не са свързани с продукти, да се включат в празничния сезон.
Провеждайте събития в магазина
Въпреки нарастването на онлайн пазаруването, потребителите предпочитат да пазаруват в магазини за празниците. Според проучване на Mintel миналата година 94% от американците, които са казали, че пазаруват или планират да пазаруват по време на празничния сезон, съобщават, че е най-вероятно да пазаруват лично, в сравнение с 83%, които планират да пазаруват онлайн.
Когато клиентите влязат в магазина ви, поздравете ги с нещо специално, като безплатно горещо какао, развлечения и демонстрации на продукти, за да ги настроите за покупките.
Станете партньор за планиране на празниците
Ваканционният сезон може да бъде стресиращ, тъй като хората планират и организират празнични ястия, празнични партита и много други. Облекчете част от стреса на клиентите си, като предоставите съдържание, продукти и услуги, които облекчават товара. Един пример е услугата за доставка на алкохол Drizly, която предоставя White Glove Service за празнични събития, включително препоръки и доставка. Дори безплатното опаковане на подаръци може да свали част от тежестта на вашите клиенти.
Кога и как да организирате своята ваканционна маркетингова стратегия
Традиционните празнични дни за пазаруване като Черен петък и Кибер понеделник отбелязаха по-ниски продажби през последните години, тъй като потребителите са склонни да пазаруват по-рано през годината. Според Националната федерация за търговия на дребно в САЩ през 2021 г. е имало 179,8 милиона купувачи на Черен петък и Кибер понеделник, което е спад от 3,5% спрямо 2020 г. и 5,2% спрямо 2019 г.
Тази тенденция към ранно пазаруване означава, че трябва да започнете да обмисляте вашата празнична маркетингова стратегия до май. Помислете за следното: какво ще рекламирате; създаване на съобщенията за реклама; определяне на целевите клиенти; планиране на събития; събиране на празничен маркетингов екип.
Може би сте забелязали, че големите търговци на дребно започват своите празнични промоции все по-рано. Много магазини поставят украси и дисплеи за Хелоуин през август или септември, а коледната украса се появява скоро след това. Това е така, защото пазарният сезон се удължава.
Не чакайте ноември, за да започнете да популяризирате коледните си предложения, защото ще изостанете от конкуренцията. Може да се наложи потенциалните клиенти да видят вашето маркетингово съобщение средно седем до осем пъти, преди да предприемат действие, така че отделете време, за да се случи това.
Повече хора от всякога пазаруват преди Деня на благодарността и дори през цялата година, за да се възползват от сделки. Ако продавате продукт с голямо търсене, започнете празничните си промоции в средата на годината, около юли, или най-късно през септември-октомври, след като децата започнат училище.