Разработваме с Турция съвместните туристически продукти за далечни пазари

angelkova-nikolina

Представители на големи турски туроператори и турагенти ще посетят България за работна бизнес среща с наши фирми, на която ще стартира разработването на съвместните туристически продукти за далечни пазари като Китай. Това съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова след срещите си със заместник-министъра на културата и туризма на Турция Абдул Рахман Аладжъ и кмета на Истанбул Кадир Топбаш.

Те бяха гости на българския щанд на международното туристическо изложение "East Mediterranean International Travel & Tourism Exhibition 2015" (EMITT), което се провежда в Истанбул. В рамките на срещата бе обсъден засиленият интерес към България като туристическа дестинация след облекчаването на процедурите за издаване на визи, въведени със съдействието на Министерството на туризма.

„По предварителни данни е налице между 30 и 40% ръст на турските туристи в зимните ни курорти в сравнение на същия период на миналата година", каза министър Ангелкова. По думите й турските оператори информират, че вече се възползват от възможността да подават и получават в рамките на 1-2 дни туристически визи по електронен път, което все повече налага България на турския пазар.

Министър Николина Ангелкова и кметът на Истанбул Кадир Топбаш се договориха да бъдат организирани дни на България в турската столица и дни на Турция - в София. „Това е възможност не само да популяризираме нашата страна, но и основа, на която да развиваме дългосрочни контакти както между местната и държавната власт, така и между бизнеса от двете страни", подчерта българският министър.

Страната ни участва в EMITT-2015 с информационен щанд от 99 кв. м, чийто основен организатор е Министерството на туризма. Представят се 24 български туристически фирми, общински администрации и туристически сдружения. През днешния първи ден на изложението имаше много голям интерес към българския щанд и към направената презентация за потенциала на България като целогодишна туристическа дестинация под надслов "A Discovery to Share".

През миналата година борсата в Истанбул се проведе в 12 палати на обща площ 65 хил. кв. м, на които се представиха над 4500 организации от 70 държави. Изложението е сред най-големите в света, а ръстът на посетители му през 2014 г. бе с 13% повече спрямо предходната.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.