КЗК разреши на ирландската "Смърфит Капа" да купи трети завод за опаковки в България

КЗК разреши на ирландската "Смърфит Капа" да купи трети завод за опаковки в България

Ирландската компания "Смърфит Капа", която е сред най-големите производители на опаковки в света, чрез българското си дружество "Смърфит Капа България", купува трети завод в страната - производството на гъвкави опаковки тип bag-in-box на шуменската фирма "Артемис" ООД.

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е разрешила сделката, вижда се от решение, публикувано на сайта на регулатора.

Сделката включва и имота, в който се помещава производството, като той е собственост на друга фирма, свързана със собствениците на фабриката.

Другите две предприятия на "Смърфит Капа" се намират в Луковит и Казанлък.

КЗК оценява, че участниците в сделката имат до 5% дял на пазара на гъвкави опаковки в България за 2022 г. На засегнатия от сделката съответен пазар оперират множество конкуренти, сред които Aran Europe, Scholle Ipn Europe, Montibox S.L., Liqui-Box Spain S.L.U., Verticalbag и др. Основният български производител и пряк конкурент на участниците в концентрацията на пазара на продажба на потребителски гъвкави опаковки за течни и полутечни продукти е "Вал-Бег" ООД.

Не съществуват и значителни пречки за навлизане на други конкуренти на пазара, посочват от КЗК в решението си.

Дружеството "Артемис" е създадено през 2005 г. Произвежда капачки за вино, алкохолни напитки и масла и опаковки от типа bag-in-box. Последният отчет на дружеството, публикуван в Търговския регистър, е от 2020 г., като показва увеличение на приходите до 36,6 млн. лева от малко над 30 млн. лева за предходната година и на печалбата до близо 1,4 млн. лева при 600 хил. лева година по-рано.

Последният отчет на "Смърфит Капа България", качен в Търговския регистър, е от 2021 г. Тогава компанията отчита загуба за почти 2,7 млн. лева, но тя е заради амортизации, начислени заради изведени от експлоатация машини и обновяване на оборудването в завода в Казанлък. Разходите на дружеството през същата година са по-високи и заради увеличението на цените на материалите за производство на велпапе и на разходите за транспорт на готовата продукция.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.