Най-важните тенденции в UI/UX дизайна на приложения през 2020 г.

computer-sxc-21

При разработването на приложения има някои основни UI/UX принципи, които трябва да спазите, за да отговорите на тенденциите в потребителския интерфейс. Те много често се променят. Трябва да сте в крак с тези промени, за да разработвате приложения, които постоянно привличат потребители.

Онлайн изданието business.com обобщава няколко принципа, на които да обърнем внимание през 2020 г. Това е от ключово значение за създаването на потребителски интерфейс, който да се хареса на вашата целева аудитория в съвременната среда.

Обогатена реалност

Силният потребителски интерфейс използва най-подходящите иновации, за да предостави на потребителите изживяване, което остарелите приложения не могат да предоставят. Една технология, която трябва да обмислите, е обогатената реалност (AR). С AR приложението може да се наслагват виртуални елементи върху реалния свят чрез екрана на устройството на потребителя.

Начинът, по който можете да използвате AR, разбира се, ще зависи от естеството на приложението ви и какво прави. Проучете как други бизнеси прилагат AR в своя потребителски интерфейс.

Например IKEA. Примамването на купувачи на мебели и други големи предмети чрез интернет е трудно. Клиентите предпочитат да видят артикули като тези в контекста на реалния свят преди да ги купят. Няколко статични изображения на уебсайта не са достатъчни, за да убедят купувачите, че даден артикул си струва парите.

AR помогна на IKEA да реши този проблем. Компанията използва технологията, за да разработи потребителския интерфейс за приложението Ikea place. С това приложение потребителите могат да вмъкват изображения на големи предмети директно в собствената си среда. Това им помага да правят по-уверено онлайн покупки.

Промяна на размера на екрана

Размерът на екрана на устройството винаги ще се отразява на потребителския интерфейс. Важно е да знаем, че смартфоните с екрани, които покриват цялата площ на предната повърхност, стават много по-често срещани. Изпреварете конкуренцията, като имате предвид това, когато проектирате потребителския интерфейс за приложения, които разработвате в бъдеще.

Гласови технологии

Не правете грешката да приемете, че потребителите винаги ще предпочитат приложения, които изискват ръчно да натискат икони и бутони на своите устройства, за да имат достъп до функциите им. Подобренията в гласово активираната технология правят гласовите потребителски интерфейси далеч по-популярни. Когато разработвате ново приложение, обмислете дали този тип потребителски интерфейс не е по-подходящ.

Анимацията е важна

Потребителският интерфейс на приложението трябва да бъде визуално привлекателен, за да ангажира последователно потребителите. Помислете за включване на динамични анимации във вашия потребителски интерфейс. Проучете за използване на по-смели цветове и типография, които да правят силно впечатление.

Видео

Предвижда се видеото да представлява приблизително 82% от целия онлайн трафик през 2020 г. Тази тенденция се отразява и върху развитието на потребителския интерфейс на приложенията. Видеото е по-ангажиращо, отколкото само текст. Когато разработвате потребителски интерфейс, често се питайте как видеото може да го подобри.

Разказвайте истории

Клиентите се свързват с марки, които разказват истории. Историята, която вашата марка ще разкаже, трябва да е автентична, като същевременно е уникална. Това трябва да повлияе и на потребителския интерфейс, а и докосва потребителите на емоционално ниво. Проектирането на ефективен потребителски интерфейс вече не е само усъвършенстване на техническите детайли. Съдържанието също трябва да впечатлява.

Намалете разсейването


През последните години е обичайно разработчиците на приложения да създават потребителски интерфейси, които предоставят на потребителите чести известия и подобни сигнали. Това в идеалния случай дава по-последователна ангажираност,
но може да има и отрицателен ефект. Приложение, което е твърде разсейващо, може да не се хареса на потребителите, които се чувстват затрупани от дигитална стимулация.

Много разработчици осъзнаха, че може би е по-ценно да се съсредоточим върху минимализма. Чистият потребителски интерфейс, който позволява лесна навигация, ще осигури по-приятно изживяване.

Променете потребителския интерфейс в по-старите приложения

Трудно е да се създаде приложение, което поддържа ангажираност сред своята потребителска база в продължение на години. Дори ако приложението предоставя стойност, новостта от използването му в крайна сметка ще се изчерпи. Има просто решение на този проблем: актуализиране на потребителския интерфейс.

Това е подобно на стратегията за ребрандиране. Така един стар продукт ще се почуства като нов. Можете да постигнете същите резултати, като направите необходимите подобрения и промени в потребителския интерфейс на всички ваши приложения, които са на пазара от няколко години.

Уверете се обаче, че не правите промени произволно. Помислете как новите функции на потребителския интерфейс могат да увеличат силните страни на приложението.

Използвайте изкуствен интелект

Изкуственият интелект вече не е научна фантастика. Последните разработки доказаха, че AI може да играе много важна роля в потребителския интерфейс на приложението. Например, търговците на дребно често използват AI, за да предлагат на потребителите повече персонализирани изживявания. AI на приложението ще следи поведението им и съответно ще адаптира потребителския интерфейс и цялостния UX.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.