Бизнесът трябва да взима мерки срещу сериозен брой заплахи за сигурността. Технологичният характер на съвременния свят принуди много фирми да се насочат към внушителен брой технологични инструменти за защита.
И докато повечето компании вече преживяха ИТ революцията, то сравнително малък брой разполагат с необходимата технология, за да избегнат големи пробиви на данните, пише онлайн изданието business.com.
За много от фирмите тези инструменти са просто недостъпни, което означава, че те трябва да предприемат активни стъпки, за да се предпазят от най-големите заплахи за сигурността в интернет.
Изданието обобщава и шестте най-големи заплахи за сигурността, пред които е изправен бизнесът, и какво компаниите могат да направят, за да се защитят.
Фишинг имейлите не са отживелица
Фишинг имейлите са почти толкова стари, колкото и самият интернет, но не позволявайте на това да ви заблуждава, че те са нещо от миналото, което не влиза в плановете ви за сигурност. Всъщност фишинг имейлите все още са доста популярни и остават една от най-последователните заплахи, пред които са изправени много фирми. Причината да са толкова коварни е на първо място защото те всъщност са сравнително неусложнени и не разчитат на повреди и пропуски в системите ви за сигурност, за да успеят, а на лековерността на служителите ви.
Отделете известно време, за да се уверите, че вашата работна сила е осведомена за фишинг атаките. Като се преструват за легитимен бизнес или физическо лице, фишистите изпращат привидно легитимни имейли, които всъщност са доста измамни и понякога пълни със злонамерен софтуер. Докато не обучите служителите си как да реагират адекватно на фишинг атаки, вашият бизнес никога няма да бъде защитен.
Имайте предвид разширенията на браузъра
Освен фишинка, трябва да сте наясно и с безброй опасности, които идват от разширенията на браузъра. Те обикновено са незначителни и често безобидни функции, добавени към популярни уеб браузъри като Google Chrome или Firefox, но някои от тях всъщност са доста вредни. Някои от тях могат да събират информация за своите потребители, която след това продават на трети страни. Това означава, че критичната информация на вашата компания може да бъде вакуумирана и продадена на други хора без да осъзнавате, че сте жертва.
Един задълбочен анализ на Washington Post изяснява как точно разширенията на браузъра могат да събират информация за потребителите. Необходимо е да информирате служителите си за това, както и да извършите преглед на цялата компания, за да определите дали вредните разширения на браузъра са инсталирани на жизненоважното фирмено оборудване.
Това обаче не означава, че всяко разширение на браузъра е нелегитимно и че вашата компания не може да разреши нито едно от тях, а по-скоро да отбележите, че трябва да бъдете предпазливи и непрекъснато да актуализирате информацията си за инсталациите на фирмените компютри.
Ако вашите служители работят от дома, разширенията на браузъра на техните лични компютри също биха могли да застрашат важна информация за компанията, с която работят. Поискайте от служителите си, които работят от вкъщи, да направят личен преглед на разширенията на собствените си браузъри, за да гарантират, че данните им няма да бъдат вакуумирани без тяхното съгласие или осъзнаване.
Социални медии
Платформите за социални медии са изключително полулярни и изглежда, че почти всеки ден хората прекарват немалко време във Facebook, Twitter и други социални мрежи. Въпреки че това е чудесно, доколкото става въпрос за взаимосвързаност, то всъщност може да генерира множество ИТ рискове, за които много собственици на бизнес не знаят напълно. Понякога служителите могат да публикуват чувствителна информация в социалните медии без да знаят какво разпространяват пред обществеността. Понякога вашите конкуренти могат дори да следят емисиите на социалните медии на вашите високоценни служители, за да определят какво работят или пък да ги проучат за евентуална конкурентна оферта.
Обърнете внимание какво служителите ви публикуват онлайн. Чувствителна информация като изписани пароли или хардуер, на който разчита вашата компания, може да стане публично достояние, ако някой направи снимка и не съобрази дали е приемливо да я публикува. Всеки път, когато обсъждате поверителността в интернет със служителите си, е от съществено значение да разберете, че те трябва да обмислят как личният им живот се припокрива с професионалния в разгара на дигиталната ера.
Очаквайте втора част на материала скоро!