Колко висока цена ще платим заради един лош мениджър?

facility-management

Има добри мениджъри, има и лоши мениджъри. Хората отлично се ориентират за кой тип мениджър работят още в рамките на първите няколко дни от съвместната работа.

Твърде много хора в крайна сметка се примиряват с лошия мениджър прекалено дълго, пише онлайн изданието business2community.com. Лошите мениджъри оказват влияние върху хората, отделите, компаниите и, честно казано, света като цяло. Лошите мениджъри са лоши за света.

Дали добрите мениджъри се раждат такива? Може ли лош мениджър да стане добър мениджър? И да, и не. По принцип е възможно, ако човекът е мил и обича да помага на другите, иска да стане по-добър и работи върху това, достатъчно е търпелив и е смел.

Абсолютната, най-важна характеристика на добрия мениджър е, че той иска да улесни живота на другите. Това обаче е вродено. Ако човекът не е такъв, от него може и да не излезе добър ръководител.

Най-доминиращата характеристика на лошия мениджър е, че поведението му прави живота и работата по-трудни за другите. Това е най-ясният знак, че човекът отсреща ви не става за ръководител.

Лошите мениджъри се ръководят от лоши принципи

Всички се движим напред от това, което смятаме, че имаме нужда. Нашите нужди могат да бъдат движени от положително желание да помогнем или да направим света по-добро място; нашите нужди могат да бъдат движени и от нещо, което смятаме, че ни липсва.

При лошите мениджъри нуждите са друга категория. Ако те се чувстват несигурни, постоянно ще търсят одобрение от другите и ще ревнуват тези, които успяват. Ако се чувстват щастливи само когато печелят, никога няма да дават „кредит“ на другите и ще искат винаги да са прави.

Ако чувства удовлетворение само когато печели много пари, лошият мениджър ще е алчен и егоистичен със служителите и клиентите си.

Ако работите с труден шеф, да откриете основния му двигател ще улесни малко нещата. Лош шеф, чиито нужди не са удовлетворени, може да стане ужасен шеф. Нищо няма да го задоволи и всичко ще стане неорганизирано. Лошият мениджър може да променя мнението си на всеки няколко минути или часове, или дни. Нещата, които смятате, че са под контрол, ще се излизат извън релси отново и отново, а неща, които са супер важни, ще бъдат игнорирани и отложени.

Лошите принципи водят до лоши решения

Добрите мениджъри също имат дневен ред, но той е свързан с другите - служители, клиенти, партньори и света като цяло. Те искат да помогнат на служителите си да свършат работата си възможно най-добре. Те искат да спечелят възхитата на клиентите си. Те искат партньорите им да усещат как с тях се прави бизнес лесно. Те искат светът да е по-добър.

Лошите мениджъри, от друга страна, взимат решения въз основа на своите егоцентрични принципи. „Какво ще ме накара да изглеждам най-добре?“ е един от въпросите, които несигурните, конкурентни и алчни шефове подсъзнателно ще си зададат, когато вземат решение.

Често лошите мениджъри използват много думи, но нищо не казват. Те често искат нещата да се случват точно така, както са казали, защото са директори. Те ще бъдат супер придирчиви към неща, които нямат голямо значение, и почти пренебрежителни за нещата, които имат голямо значение.

Очевидно това е разочароващо за всички, които работят за тях. Това предизвиква объркване и деморализира екипа, който осъзнава, че пилее усилията си. Хората, които са достатъчно мотивирани да работят здраво, искат работата им да има значение.

Компанията на лошия мениджър ще харчи много повече за привличане и задържане на клиенти, създаване на продукти и услуги, които да се харесват, да бъде от типа компании, с които всички искат да работят.

Лошият мениджър ще направи компанията много по-малко способна да се конкурира, а конкуренцията в днешния свят е само на един клик разстояние.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.