Световната банка откри център за споделени услуги в София

customer-support

Световната банка откри днес център за споделени услуги в София Тех Парк. В него ще работят над 300 високотехнологични специалисти.

Реализацията на проекта ще се осъществява поетапно. Началната фаза стартира през настоящия месец юли, а пълният капацитет от над 300 заети места се планира да бъде достигнат в петгодишен срок, пише economy.bg.

"Избирането на София за местоположение на този център не беше много лесна работа. Резултатите, които България показва във всяка една област, са отлични", отбеляза премиерът Бойко Борисов по време на срещата си с управляващия и главен административен директор на Групата на Световната банка Шаолин Янг.

"България и Групата на Световната банка имат устойчиво и дългогодишно партньорство, което днес продължаваме да развиваме", заяви министър-председателят.

Борисов отбеляза предимствата, които открояват страната ни и я превръщат в привлекателна дестинация за институции от ранга на Световната банка - стратегическото местоположение, стабилната политическа и икономическа среда, наличието на висококвалифицирана работна ръка, добра инфраструктура.

Премиерът изрази увереност, че установяването на Центъра за споделени услуги у нас ще има положително влияние за българската икономика. По думите му това ще надгради потенциала в сектори с висока добавена стойност и ще осигури работни места за високотехнологични специалисти.

В допълнение, присъствието на авторитетна организация в лицето на Световната банка в България ще издигне допълнително престижа на страната ни пред международната инвеститорска общност като атрактивна дестинация за бизнес и инвестиции.

През април тази година Министерският съвет одобри Споразумението между българското правителство и Световната банка създаването на неин център в София за споделени услуги. След като беше подписано във Вашингтон и ратифицирано от Народното събрание, Споразумението вече е в сила.

Центърът в София ще осигури възможност за непрекъсваемост на дейностите по предоставяне на услуги в областта на информационните технологии, финансовия мениджмънт и управлението на човешките ресурси. Предвижда се в него да бъдат ангажирани голям брой ИТ специалисти и други висококвалифицирани и мотивирани експерти, които ще заменят и разширят услугите, предоставяни от централата на Световната банка, и ще бъдат ангажирани с разработването на продукти с висока добавена стойност.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.