12 съвета за успешна маркетингова стратегия в Instagram

instagram-Pixabay-2

Ако търсите начин да развиете бизнеса си, маркетингът в Instagram е задължителен.

Instagram е съществена част от маркетинговите стратегии за социалните медии на много собственици на бизнес, пише онлайн изданието business.com.

Instagram е интелигентен маркетингов инструмент, ако вашият бизнес има продукти и услуги, които могат да бъдат представени визуално, и вашата аудитория е активна в канала. Предимствата на този социален канал включват повишаване на осведомеността на марката, изграждане на доверие и лоялност, тласък в трафика на сайта, спечелване на нови клиенти, директни продажби.

Маркетинговите стратегии за Instagram варират от бизнес до бизнес. Има обаче някои общовалидни съвети, от които можете да се възползвате, за да градите стратегията си за маркетинг в Instagram.

Определете точно аудиторията си

Ако не познавате аудиторията си, по същество създавате съдържание на сляпо. Много малки фирми смятат, че в тяхната аудитория влиза всеки, което почти никога не е така.

Създайте си персони за потенциалните си клиенти. Това е измислено  представяне на вашия идеален клиент. Можете да имате повече от една персона на купувача. В персоната включете  важни подробности за вашата целева аудитория, като например демографските им данни и как те мислят и действат.

В персоната отговорете на следните въпроси: възрастова група на клиента, местоположение, професия и длъжност, какво го мотивира в работата му и у дома, основните проблеми, които има, допълнителна информация за идентификация (например дали има домашни любимци или деца, диапазон на доходите, хобита и пр.).

Направете персоните възможно най-ясни и подробни. Колкото по-конкретни са, толкова по-добре ще усетите какво съдържание трябва да създавате, така че да се хареса то на аудиторията ви.

Ако не сте сигурни откъде да получите тази информация, започнете с проучване на настоящите си клиенти. Изпратете им имейл с анкета, като ги уведомите колко време ще отнеме попълването. Нека въпросите са кратки и предлагайте опции с множество възможности за избор и с отворен край. За да привлечете повече участници, можете да предложите промоционален код, който да се приложи при следващата им покупка.

Ако вашият бизнес е съвсем нов и наистина нямате представа откъде да започнете с проучването на клиентите си, обърнете се за помощ към личните си мрежи в социалните мрежи. Трябва да има публика, която сте имали предвид, когато сте създали вашата компания. Намерете тези хора, дори ако трябва да прегледате личния си списък с приятели във Facebook и контактите в телефона.

Друг вариант е да се използва платен цифров инструмент за проучване на група хора. Ако изберете този вариант, започнете с аудитория от 100 или по-малко хора и я увеличете при необходимост. Понякога малка извадка е полезна и ви спестява пари.

Оптимизирайте биографията си

Вашата биография е важна част от страницата ви в Instagram и трябва да бъде оптимизирана. Включете следните елементи:

-Ясна и привлекателна снимка за профила, която е подходящо оразмерена.

-Кратък разказ за компанията/профила

-Връзка, до която посетителите имат достъп за повече информация

-Хаштагове, когато са приложими

Използвайте подходящи хаштагове

Хаштаговете могат да помогнат на хората да намерят страницата ви в Instagram и Twitter и са от съществено значение за увеличаване на вашата аудитория и продажби. Проучете ги преди да ги използвате. ко не сте широко известна марка или знаменитост, използването на общи хаштагове няма да ви отведе никъде, те трябва да са специфични и да не се  използват от всички останали.

С помощта на функцията за търсене в Instagram можете да видите популярността на всеки даден маркер. Разровете се и намерете около 50 хаштага, приложими за вас.

След като направите това, използвайте около 15 хаштага в различни комбинации в публикациите си и следете къде използвате всеки един. Преглеждайте редовно статистиката, оценявайте кои публикации резонират, кои хаштагове водят хора и за какво говорят тези хора под публикациите ви. Прилагайте работещите хаштагове и постепенно добавяйте още.

Взаимодействайте с други потребители в целевата аудитория

Изграждането на взаимоотношения е вековна тактика на продажбите, която е ефективна и в социалните медии. Това е и най-добрият органичен начин да увеличите аудиторията си и да развиете бизнеса си.

Ключът към изграждането на отношения е да бъдем истински.

Ето и някои тактики: Следвайте хора от вашата целева аудитория, които ви интересуват. Харесвайте и коментирайте техните публикации. Понякога споделяйте публикациите им във вашите истории.

Изграждането на тези взаимоотношения може да отнеме време, но това може да генерира изключително лоялни клиенти.

Обединете се с други марки

Да си сътрудничите с други брандове, които  имат същите ценности, местоположение и целева аудитория, е от полза за всеки бизнес. Така можете да създавате взаимноизгодни отношения и да споделяте аудитории, като печелите нови клиенти.

Използвайте линкове, за да привличате трафик към сайта си

Има доста налични инструменти за изграждане на връзки и прилагане на линкове, но един от най-ефективните и широко използвани е Linktree. Когато настроите и добавите Linktree към вашия профил в Instagram, потребителите, които щракнат върху връзката, се насочват към страницата Linktree, която показва всички добавени от вас връзки.

Можете да персонализирате страницата Linktree с изображение на профил, като логото на вашата компания, и да редактирате връзките по всяко време.

Втора част на материала можете да прочетете тук!

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.