IBМ финализира сделката за придобиване на софтуерната компания Red Hat Inc на стойност 34 млрд. долара. С внушителната инвестиция американският технологичен гигант иска да навлезе по-сериозно в бизнеса с облачни изчисления, пише Reuters.
Главният изпълнителен директор на IBM Джини Ромети иска да вкара компанията в този бързо разрастващ се сегмент на информационните технологии и да намали зависимостта на фирмата от традиционния си хардуерен бизнес. Той желае това да се случи възможно най-гладко, а освен това да намери начин да се пребори с доминацията на утвърдени играчи на пазара на облачни услуги като Amazon, Microsoft и Google, пише economic.bg.
IBM се съгласи да купи Red Hat през октомври 2018 г. През май тази година компанията получи одобрение за сделката от щатските регулатори, а през юни – и от европейските. Офертата към софтуерната компания оценява акциите ѝ на 190 долара за брой, което представлява 63-процентна премия.
Основана през 1993 г., Red Hat е специализирана в разработването на комерсиални операционни системи, базирани на ядрото Linux, най-популярният софтуер с отворен код и основна алтернатива на Windows.
От години IBМ страда от спадащите приходи на бизнеса с продажба на хардуер и опитва да се измъкне, преминавайки към нови продукти и услуги.
Изпълнителният директор на Red Hat Джим Уайтхърст и неговият мениджърски екип ще продължат да работят в компанията. Те ще станат част от висшия мениджърски екип на IBM и ще са директно подчинени на Ромети.
IBM ще продължи да поддържа централата на Red Hat в Роли, Северна Каролина, нейните съоръжения, търговски марки и практики. На практика компанията ще работи като отделно звено в IBM.
Двете компании обявиха, че ще предложат „хибридна платформа от следващо поколение“, която ще бъде базирана на технологии с отворен код, като Linux и Kubernetes. Стратегията на IBM за „облаците“ се фокусира върху подпомагането на компаниите да обединят множество облачни платформи, вместо да се конкурират поотделно с гигантите на пазара.
IBM обяви, че Red Hat ще продължи да изгражда и разширява партньорствата си, включително с Amazon Web Services, Microsoft Azure, Google Cloud и Alibaba.
От 2013 г. приходите на IBM от облачни услуги като процент от общите приходи са нараснали шест пъти до 25%. За 12-те месеца до края на първото тримесечие на 2019 г. приходите от този бизнес са надхвърлили 19 млрд. долара.