Директната поща става все по-важна за бизнесите заради GDPR

email-Pixabay-2

Според нов доклад на Комисията по правата на човека на Европейския парламент (ЕП) GDPR не работи, когато става въпрос за правото на потребителите на поверителност онлайн. Основно притеснение е естеството на даденото от потребителите съгласие относно използването на техните лични данни за търговска печалба от частни компании.

В доклада се посочва, че по-голямата част от политиките за поверителност са твърде сложни, за да ги разберат повечето хора. Смята, че потребителите осъзнават, че дават разрешение техните данни да се използват в замяна на получаване на „безплатно съдържание“, но вероятно не са наясно, че след това тази информация се компилира в сайтове за създаване на профил, пише онлайн изданието business2community.com.

В документа се цитират и конкретни примери като използването на софтуер за проследяване на очите, за да се определи дали интернет потребителят е пил или използвал упойващи вещества. След това тази информация се добавя към профила му.

Комисията смята, че е почти невъзможно потребителите да разберат за какво са се съгласили и къде са споделяни техните данни.

Общият извод на доклада е, че моделът на онлайн съгласие е нарушен по същество. Комисията призовава правителствата да гарантират стабилно регулиране на начина на събиране и използване на данните и иска по-добро прилагане на този регламент

В доклада се препоръчва създаване на единен онлайн регистър, който би позволил на хората да виждат в реално време всички компании, които притежават техни лични данни, какви са тези данни и за какво се използват.

Ясно е, че реформата за онлайн споделянето на данни не е далеч и това ще окаже значително влияние върху това как организациите могат да общуват със своите клиенти чрез интернет. Макар че дигиталният маркетинг винаги ще бъде основна част от маркетинговия микс, традиционните канали, като директна поща, ще станат по-лесен механизъм за комуникация за марките.

GDPR може да не работи онлайн, но изследванията показват, че оказва положително въздействие върху рекламната поща, тъй като потребителите стават все по-възприемчиви.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.