ЕК отпуска 111 млн. евро за промоционални програми

DSC_9862

111 млн. евро е отпуснатият бюджет от Европейската комисия за промоционалните програми за 2016 година. Това заяви министърът на земеделието и храните Десислава Танева. Тя допълни, че самото кандидатстване вече е максимално улеснено и ще става по електронен път директно в ЕК. „Именно участието на родните производители в тези програми е един от начините страната ни да се позиционира по-добре на външните пазари“, изтъкна министър Танева.

Министърът на земеделието и храните посочи, че горнооряховският суджук е най-известният местен продукт в България. По думите й, именно той е първото българско защитено наименование, вписано в Европейския регистър. „Вторият продукт е българското розово масло. Имаме вписани четири български месни продукти с традиционно-специфичен характер. В процедура е „Говежда пастърма“ и още три хранителни продукта“, каза още министър Танева.

Тя допълни, че традиционните български храни, включително и пчелният мед, имат основание да бъдат вписани в регистъра. „Тези продукти са приоритизирани при участие в промоционалните европейски програми“, поясни Десислава Танева.

„Политиката, която предприемаме на максимално възможен процент на обвързана подкрепа, трябва да доведе до увеличаване на производството на месо, плодове и зеленчуци, както и на мляко. Спрямо миналата година имаме увеличение в поголовието на почти всички видове животни. Надяваме се тази тенденция да продължи, независимо от проблемите, с които се сблъскваме“, подчерта министър Танева.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.