Кока Кола разшири производството си в Костинброд с инвестиция в размер на 40 млн. лева

%D0%9A%D0%BE%D0%BA%D0%B0_%D0%9A%D0%BE%D0%BB%D0%B0_%D0%9A%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B1%D1%80%D0%BE%D0%B4_zdjt7v

Кока-Кола ХБК България разшири производствената си база в Костинброд с инвестиция в размер на 40 млн. лева, съобщават от компанията.

Тази инвестиция дава възможност на компанията да произвежда напитки и за износ – в Румъния, Сърбия и Гърция и в други държави в региона.

Новата бутилираща линия ще намали с 20% консумираната електроенергия и с 3,3% използваната вода за 1 литър произведена напитка. Тя ще произвежда средно 9000 бутилки от 0.5 л. повече на час, а в допълнение към нея е въведена и изцяло роботизирана система за подмяна на матриците за различните разфасовки.

Освен познатите на потребителите опаковки от 0.5 л., 1.25 л. и 1.5 л., с новото оборудване компанията въведе за първи път в България и нова разфасовка от 1 л. PET опаковка за Coca-Cola, Fanta и Sprite.

Обявената инвестиция покрива и разширяване на складовата база на завода, за да могат да бъдат посрещнати нуждите на новото регионално производство. В подготовка е и изграждането на водопровод, който не само ще допринесе за задоволяване на нуждите на производството. В процес е също и разширяване и реконструиране на прилежащата инфраструктура на завода.

Новите производствени мощности бяха открити днес от министър-председателя Бойко Борисов и изпълнителния директор на компанията Юрг Буркхалтер. На церемонията присъстваха още посланикът на Гърция Григориос Василоконстандакис, временно изпълняващият длъжността посланик на САЩ Джъстин П. Фридман, министърът на икономиката Емил Караниколов и други.

„Инвестицията от 40 млн. лв. ще превърне Костинброд в истински европейски мега завод. Новата бутилираща линия за PET бутлики е най-модерната във всички 28 държави в Групата на Кока-Кола ХБК. Тя е 25% по-бърза от другите линии, консумира 20% по-малко енергия и удвоява продукционния ни капацитет. По този начин България се превръща в регионален център за износ на продукция – за държави като Румъния, Сърбия и Гърция“, коментира Буркхалтер.

Премиерът изтъкна, че компанията е инвестирала 200 млн. лева в производство в България.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.