App Annie - приложение за анализиране и събиране на маркетингови данни за приложения, публикува данни, в които се посочва, че индустрията с мобилни и компютърни приложения продължава да се разраства.
Свалянето на приложения през 2016 се е увеличило с 15%, което е донесло 40% повече приходи, отколкото през предходната 2015. От анализа става ясно, че един от най-развитите пазари е Китай, а най-сваляните приложения са тези, които помагат да организираме целия си ден - управление на финанси, планиране на пътувания, организация и съхранение на снимки и др.
Друг интересн факт, който става ясен от анализа е, че потребителите са прекарали 150 млрд. часа повече в приложенията през изминалата 2016 г., които са изтеглили, като по този начин е достигнато потребление от близо 900 млрд. часа. Този анализ обаче не засяга потребителите, използващи операционната система iOS, както и потреблението в Китай.
Най-активните пазари, на които са били реализирани нови приложения са САЩ, Великобритания, Китай, Индия, Япония, Бразилия и Южна Корея.