До 2020 г. почти 90% от компаниите, чиято бизнес ориентация е базирана на данни, ще въведат анализ на данни, прогнозира Atos.
Прогнозата е направена на базата на резултатите от проучване, осъществено по поръчка на компанията, сред глобална извадка от над 580 лица, отговорни за вземане на решения в бизнес и IT направленията в 11 индустриални сектора на три континента.
Резултатите показват, че 40% от организациите вече използват анализите на данни за ключови бизнес функции от рода на продажбите, разработването на продукти и маркетинга. Други 23% планират въвеждането им в рамките на следващите 12 месеца.
По отношение на бариерите 44% от анкетираните виждат нарастване на многообразието сред видовете неструктурирани данни като значимо предизвикателство, докато 35% са загрижени за традиционните практики по отношение на изходните бази данни и липсата на синхронизация между IT и бизнес функциите.
Повечето организации обаче предприемат действия, за да коригират това, а мнозинството от участниците в проучването изтъкват следните инициативи като критични приоритети за следващите 12 месеца: подобряване на отношението IT-бизнес (71%) и реорганизация на IT с цел по-доброто синхронизиране с бизнеса (66%).