Може би и Вие сте от хората, които си мислят, че успешният бизнес е резултат от комбинацията от иновативен продукт, сериозен финансов гръб и дълги работни дни. За съжаление, обаче, сте се объркали, убеден е колумнистът на Inc.com Джофри Джеймс.
Всъщност, припомня експертът по маркетинг и продажби, най-успешно реализраните бизнес идеи са откраднати от други компании. Освен това, милиони са фирмите, инвестирали милиарди долари във фаталния си край. Безкрайните работни дни пък най-често не водят до гарантиран успех, ами до точно обратното – до по-ниска продуктивност.
Ето ги и трите реални причини, които правят хората и бизнесите, създадени от тях, истински успешни:
1. Способност да проявявате разбиране
В бизнеса няма нищо по-важно от това да разбирате какво чувстват другите, както и какво ще чувстват те в бъдеще. Тази ключова способност определя дали Вашият продукт ще предизвика интереса на потребителите, дали служителите ще Ви приемат добре като лидер, дали колегите ще искат да работят с Вас и дали инвеститорите ще биха рискували именно с Вас. Без да ги разбирате, няма никакъв начин да накарате всички тези хора да мислят в една посока, и то във Вашата.
2. Ясна цел
Във физиката, разфокусираната енергия се разпръсква много бързо. Това важи в пълна сила и за бизнеса. Ето защо мъгляви и всеобхватни корпоративни принципи като „ние сме насочени към клиента” или „имаме глобален фокус” обикновено принадлежат на обречени компании. Обратно на тях, успешните бизнеси имат кристална яснота и фокус върху един силно търсен продукт или една услуга, която могат да осигурят по-добре от който и да било друг.
3. Отлично чувство за време
За всяка добра бизнес идея има един кратък период от време, в рамките на който тя може да се превърне в успех. Не можете да си позволите нито да избързвате, нито да догонвате. Историята на бизнеса е пълна с чудесни планове, завършили с шумен провал, защото са изпревали времето си. Да не говорим пък за тези, които са се появили със закъснение на пазара...