Създавайте клиенти за продуктите си, съветват от Red Lemon Marketing

2012-10-10-10.47.36

Управлението на отношението с клиентите е от ключова важност за всеки бизнес. За да стане един клиент лоялен, му трябва много малко, но той безспорно трябва да се чувства обгрижен. Тук отлична работа могат да свършат програмите за лоялни клиенти, интерактивни дейности, активна онлайн комуникация, игри, томболи и т.н. Такива съвети отправиха маркетолози от Red Lemon Marketing в рамките на четвъртата годишна CRM конференция на списание ENTERPRISE.

„Затова напоследък компаниите по-често прилагат правилен подход, фокусирайки се не само върху продукта, а върху клиента. Те трябва да създават продукти за клиентите си, а не клиенти за продуктите си. Рекламата също трябва да бъде насочена към привличане на клиента, а не основно върху продукта.“, коментират експертите.  Освен това, трябва да говорите на разбираем език с клиентите си и признавате своите грешки, съветват още те.

„Маркетингът не е просто реклама, това е наука за пазара. Именно затова трябва да го познаваме много добре на макро и микро ниво, и тогава вече да планираме комуникациите си с пазара.“, коментира Иван Павлов от Red Lemon Marketing. Според него доминацията на телевизията на пазара у нас няма да продължи дълго, защото хората започват да живеят своя онлайн живот с много бързи темпове.

По думите на Евгени Петров, маркетингов консултант от компанията, сега е моментът на маркетинг и бизнес планирането, но доста компании у нас работят без да имат ясен план за това как ще се разиват. А всъщност нещата са много прости – на първо място, какъв ще е маркетингът – агресивен или по-умерен, например. На второ, мениджърите много добре трябва да са наясно с това какви са потенциалните им клиенти и да познават своя сегмент на пазара. Освен това, трябва да знаете много добре какви са конкурентите ви. В планирането следва да определите личния подход към клиента и рекламната си стратегия.

Правилният маркетингов план зависи основно от очакванията ни за следващата година – само на база на такива оценки можем да преценим ценовите си политики, политиките спрямо конкурентите и т.н., категоричен бе Петров, който направи и прогноза за икономиката на България през следващата година.  Според него, на базата на макроикономическата картина през 2012 г. и при наличието на увеличаваща се безработица (вече над 12%), замразяване на работните заплати и почти нулев ръст на БВП, ще имаме късмет, ако икономиката ни се движи в положителната скала между 0 и 1% (доста под правителствената прогноза от 1.9%).

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.