„Спиди” АД иска да удвои бизнеса си в Румъния през следващите четири години. Увеличението е част от намерението на компанията да се развива на регионално ниво, каза членът на Съвета на директорите на куриерското дружество Данаил Данаилов в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
Той също така допълни, че част от стратегията е покриването на широка гама от услуги, включително такива между българския и румънския пазар, като те ще бъдат на цените на местните услуги. Важна роля ще изиграе и онлайн търговията. По думите на директора освен до големите компании „Спиди” АД има все по-голям достъп до средни и малки компании в Румъния.
„Румънският пазар е много значим за „Спиди”. В следващите четири години планираме да удвоим бизнеса си там. Амбицията на компанията е да се развива регионално, като засега в тази експанзия влизат Румъния и Гърция“, каза в интервюто Данаилов.
„Гръцкият бизнес е много депресиран от продължителната ситуация на криза“, допълни още той.
Според него „Спиди” АД полага големи усилия да направи по-динамичен бизнеса с южната ни съседка, като той също така обясни, че блокадата по гръцката граница продължава да има негативен ефект върху компанията, но на фона на общия бизнес сътресението не е повече от 1-2%.
„Вече имаме над 1 млн. клиенти в България и клиентската база расте. Бизнесът тук има два сегмента – частни и корпоративни клиенти. Виждаме потенциал и за двата, защото предлагаме широка гама услуги“, продължи Данаилов.
По думите му пазарната капитализация на компанията е 195 млн. лв., а фрий флоутът - около 9%. Стана ясно също, че има план за увеличаването му в рамките на следващите две години.
„Миналата година постигнахме 50% ръст на приходите си. В България той беше 14%, а в Румъния - 22%. Предходната година беше добра, а за тази сме умерени оптимисти“, каза още Данаилов.
Освен това преди няколко месеца от „Спиди” АД казаха, че се опитват да структурират услуга, която да ги свърже с Турция, където най-големият куриер е 25% собственост на Геопост. Тогава от компанията допълниха, че се надяват се в рамките на тази година да успеят да предоставят тази връзка с Турция.
От началото на 2016 г. акциите на „Спиди” АД поевтиняват с 5.62% до 36.81 лв. за брой, но за година назад са нагоре с 6.83%. Пазарната капитализация на компанията е 196 млн. лв.
Автор: Анна Брандийска