България планира рекламна кампания за туризма с 28 млн. лв. Целта е страната ни да бъде представена по 4 основни канала и да дотигне до около 1 млрд. души в цял свят. Това каза на пресконференция заместник-министърът на икономиката и енергетиката Бранимир Ботев след заседанието на Националния съвет по туризма /НСТ/, който одобри Рекламна стратегии за българския туризъм.
Ботев отбеляза, че участниците в заседанието на НСТ са били единодушни при дискутирането на всички въпроси. "Отрасълът е обединен около идеята, че България трябва да излезе на международния форум и да се рекламира по адекватен за туристическата индустрия начин", подчерта зам.-министърът, цитиран от infostock.
Зам.министърът съобщи, че чрез приети промени в правилника НСТ се отваря към организации, които могат да допринесат много за формирането стратегии и анализи. В заседанията вече ще участват БАН и Светия синод.
Зам.-министърът на икономиката и енергетиката увери, че въпреки неблагоприятните климатични условия, към момента няма голям туроператор в България, който да има групови откази. Данните сочат, че заявките са равномерни. Следващата седмица ще бъде издадена 300-хилядната виза на руски турист, а миналата седмица е издадена 100-хилядната виза турист от Украйна.
Бранимир Ботев призова медиите да бъдат изключително внимателни, когато пишат за природните бедствия в близост до морските курорти, тъй като след това материалите биват тиражирани в чуждестранни медии и това води до негативни последици за българския туризъм. В същото време над 70% работещото население, в близост до курортите, е ангажирано с туризма и всеки спад се отразява на неговия поминък.
Зам.-министърът каза, че тече сериозна работа по отношение на културноисторическото наследство. "Когато става въпрос за туризъм, става въпрос и за черен ПР и борба за всеки един турист", каза още Ботев и допълни, че всеки един турист, който не посещава България, посещава съседните ни страни, защото се борим за един и същи пазар. "Битката е за българския турист и се опитваме да привлечем точно тези хора", обясни Ботев и призова хотелиерите да внимават, когато боравят със специалните оферти, тъй като свалянето на цените води до порочен кръг.