България започва комуникационна кампания под мотото „България – открий и сподели“ в Германия, която има за цел да позиционира страната като атрактивна туристическа дестинация. Това съобщи заместник-министърът на икономиката и енергетиката Бранимир Ботев на пресконференцията на България, която се проведе в рамките на Международното туристическо изложение ITB Берлин.
Кампанията включва различни канали - включва реклама в медии – електронни и онлайн платформи, печатни, както и външна реклама. По думите на зам.-министъра, страната ще разчита и на директни контакти чрез съвместни срещи с туроператори и посещения на журналисти, които да популяризират различните форми на туризъм в България - ски, СПА и уелнес, културно-опознавателен туризъм, морски и рекреативен туризъм.
„Туризмът се превръща в структуроопределяща индустрия за икономиката на страната ни. Само за по-малко от година секторът от 13.6% достигна до 16.5% от БВП на страната.”, коментира Ботев. Той цитира данни на анализаторската компания Стенли Морган, според които до близките няколко години туризмът ще генерира 18% от БВП на България. „У нас се наблюдава едно интересно съотношение - местното население е с численост 6,9 млн. души, а чуждестранните ни гости са близо 7.2 млн. Тази тенденция очертава към 2020 г. България да бъде посетена от 9,5 млн. чуждестранни туристи”, категоричен бе зам.-министърът.