Агенцията за МСП ще търси търговски партньори за български фирми

businesspeople5

Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средни предприятия (ИАНМСП) ще търси търговски партньори за конкретни български фирми по сектор и държава и ще организира B2B срещи между компаниите на място. За този нов тип услуга ще бъдат отделени 1.7 млн. лв. по линия линия на изпълняван от агенцията проект в подкрепа на излизането на МСП на международните пазари по оперативна програма „Конкурентоспособност”.
Самият проект, чийто срок трябваше да изтече в края на април, ще бъде удължен до 22 април 2014 г., като дотогава трябва да бъдат усвоени над 14 млн. лв., съобщи пред журналисти в четвъртък новият изпълнителен директор на ИАНМСП Никола Стоянов.
Проектът, който е в изпълнение от 2010 г., е на обща стойност 27 396 493 млн. лв. До момента усвоените средства са в размер на 13 млн. лв, а реално разплатените – 9.5 млн. лв. За изминалите 3 години са организирани общо 69 международни панаири и изложби, в които участия са взели 637 предприятия, за близо 60% от които участието е довело до сключена сделка. Проведените търговски мисии са 15, с участието на 191 български фирми. По думките на Стоянов, сериозен е бил интересът към проведените общо 7 международни бизнес форуми в страната, привлекли общо 474 български и чуждестранни МСП. Организираните обучения и инфосрещи са общо 128 за над 3000 компании.
В рамките на удължения проектен период до 2014 г. агенцията си залга като основна цел да инвестира по-ефективно оставащите средства, привличайки повече участници чрез по-мащабни събития на междунаородно равнище. Така например, вероятно в партньорство с Министерството, отговарящо за електронното правителство, ще бъде въведен електронен процес за кандидатстване за участие в панаирите и търговските мисии, като фирмите, избрали да подадат документите си онлайн, ще получават допълнителни бонус точки., съобщи директорът на държавната агенция.
Той допълни, че през оставащата една година, както и за следващия програмен период, агенцията ще работи за създаването на нов интегриран подход към малкия и среден бизнес. На първо място, ще бъде направен анализ на предприятията според стадия им на развитие и в зависимост от това браншови експерти ще подпомагат експортното развитие на фирмите според специфичните им нужди. Така например, излезлите вече на външните пазари фирми ще се представят на щандовете на международните панаири и изложения, докато за тези, които са на прага на експортната дейност, паралелно ще бъдат провеждани търговски мисии за намиране на потенциални партньори.

 

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.