Добри практики за успешно управление на собствения капитал при растеж на компанията

Добри практики за успешно управление на собствения капитал при растеж на компанията

Предприемачите не винаги успяват добре да проследят частния капитал или да разберат собствеността. Има проста причина за това, разбира се. Това е така, защото предприемачите са по-заети от пчелите. Освен това много собственици на стартиращи предприятия за първи път се сблъскват с това да издават опции върху акции за служители или с набиране на финансиране.

В резултат на това мнозина дори не се замислят за дреболиите, докато проблемите не ги ударят в лицето, обикновено когато няма много време, пише онлайн изданието business2community.com.

Разбира се, това не може да продължава вечно. Рано или късно изпълнителните директори и основателите на компании трябва да се сблъскат с управлението на собствения капитал. Колкото по-рано се задействат, толкова по-добре. Както всичко друго, най-доброто място да започнете е да получите по-широко разбиране на съвременния модел на корпоративна собственост.

Справедливост на първо място

Въпреки че може да изглежда, че корпоративният капитал съществува завинаги, това е сравнително нова концепция в голям мащаб. Разбира се, инвеститорите винаги са създавали бизнес партньорства, но опциите върху акции за служителите и плановете за споделяне на печалбата са изненадващо съвременни идеи.

Както пише The New York Times, Sears лансира идеята за споделяне на печалбата със служителите през 1916 г. Компанията първо разпределя пет процента от годишните си нетни печалби. После компанията въвежда и акциите като награда.

Сега много стартиращи компании разчитат на раздаване на собствен капитал в замяна на предварителни инвестиции.

Всичко звучи просто, но - уви, не е така. Раздаването на собствен капитал е далеч от раздаването на бонбони и може бързо да се усложни, особено за неопитни предприемачи. Това е мястото, където проблемите могат да започнат да придобиват монументални размери.

Когато проследяването на собствения капитал стане трудно

Кои са някои от най-значимите предизвикателства за проследяване и справяне с капитала, пред които са изправени собствениците на бизнес? Огромен е неуспехът да се гарантира, че всички права на собственост са записани. Бъдещите кръгове на финансиране могат да засегнат всички. Без достъп до инструменти за моделиране решенията могат да се вземат безразсъдно.

Друг проблем включва управлението на собствения капитал в разрастващ се бизнес и липсата на официален процес, който да поддържа всичко правилно. Електронните таблици на Excel и Google може да изглеждат естествено. Те със сигурност могат да помогнат да се поддържа всичко организирано. Те обаче не са предназначени да бъдат дългосрочни решения за проследяване на собствения капитал.

Разбира се, има някои други пречки за управлението на собствения капитал, освен разводняването на собствеността и поддържането на всичко в ред. Препятствията включват неправилно определяне на времето за издаване на опции върху акции за служителите, неспазване на графици, продажби на акции от уволнени служители и др.

Означава ли това, че трябва да хвърлите кърпата и да се притеснявате да споделяте печалбата? Въобще не. Като опитен предприемач вие можете да преборите предизвикателствата и то бързо.

Съвети за рационализиране на проследяването на собствения капитал

Не забравяйте, че управлението на собствения капитал на вашата компания изисква известни усилия. Можете да приложите и някои добри практики за това.

Намерете солидна софтуерна програма. Спрете да използвате ръчно създадени електронни таблици, за да поддържате собствения си капитал в ред. Със сигурност ще пропуснете нещо и може да е нещо съществено. Например, можете ли да сте сигурни, че сте въвели всичко точно? Точни ли са изчисленията ви? Колко лесно извличате документи и отчети, когато имате нужда от тях?

Можете да намерите подходящ софтуер, вкл. и за бюджета ви. Потърсете система, която може да расте заедно с вас. Последното нещо, което искате, е да закупите софтуер за управление на информацията за вашия капитал, само за да преминете през процеса отново следващата година. Ако очаквате да увеличите мащаба си през следващите месеци или години, намерете софтуерна програма, която ще ви следва.

Вземете предвид нуждите на отдалечените работници. Планирате ли да отворите опциите си върху акции за служителите? Ако да - това е чудесно. Не забравяйте обаче и служителите, които работят отдалечено. Важно е служителите да могат да упражняват своите опции отвсякъде.

Обучете служителите за техните опции върху акции. Прозрачността и справедливостта са важни точки за продажба в момента за всички компании. Те също така искат да бъдат информирани какво се случва с техните инвестиции в акции. Запълнете празнината в знанията им и ги обучете как да ги управляват. Ще направите огромна услуга на всички в екипа си. Уверете се, че вашето обучение включва дискусия за данъците.

Редовно оценявайте нуждите от проследяване на собствения капитал. Както при толкова много други системи, работни потоци и процеси, не можете да си позволите да забравите това. В идеалния случай отделете време на тримесечие или поне веднъж годишно, за да оцените текущите си процедури и инструменти. Все още ли работят за вас? Забелязвате ли някакви проблеми? Какво казва вашият екип? Включете и съвети от финансови и инвестиционни консултанти.

Ако в крайна сметка се слеете с друга компания, не забравяйте да забележите как вашите решения влияят на споразуменията за дялово участие. Подобно на физическо тяло, вашата компания работи така, сякаш е система. Следователно това, което се случва в една област, непременно ще се отрази другаде, като например върху вашия собствен капитал.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.