Защо внедряването на управление на ИТ услугите е по-важно от всякога?

Защо внедряването на управление на ИТ услугите е по-важно от всякога?

След като пострадаха от катастрофалната пандемия през 2020 и 2021 г., организациите сега преминават през изключително важна година. Ситуацията с Covid-19 доведе до рязък спад в търсенето на всички несъществени продукти и услуги. Когато на хората не им беше позволено да излизат от домовете си, компаниите с традиционен подход бяха принудени да затворят врати и да освобождават ценни служители.

Пандемията накара всички да осъзнаят важността на цифровите инструменти и платформи. Организациите със стабилна цифрова инфраструктура успяха да издържат пандемията въпреки сблъсъка с препятствията. Онлайн платформите за сътрудничество помогнаха на служителите да поддържат връзка и да работят във виртуално работно пространство, пише entrepreneur.com.

Това доведе до поемане на повече отговорности от ИТ екипите в организациите. Тъй като все повече и повече процеси се извършват дигитално с помощта на усъвършенствани инструменти, ИТ инфраструктурата на организацията трябва да се управлява с изключителна прецизност. Това направи важно за организациите да се съсредоточат върху подобряването на своите ITSM процеси.

Какво е ITSM?

Управлението на ИТ услугите (ITSM) е процесът на предоставяне на ИТ услуги и поддръжка на потребителите от ИТ отдела на организацията. Тези услуги могат да се предоставят на клиенти и вътрешни служители, за да разрешат проблемите, свързани с ИТ, по възможно най-добрия начин.

ITSM се върти около проектиране, създаване и предоставяне на стабилни ИТ услуги на потребителите чрез цифрови платформи. Основната разлика между ИТ и формализирания ITSM е, че ITSM се използва за оптимизиране на ИТ инфраструктурата на организацията. Ядрото на ITSM се занимава с предоставяне на ИТ като услуга на крайните потребители и осигуряване на безпроблемна поддръжка по множество канали.

Специално бюро за ИТ услуги ви позволява да предоставяте ITSM решения на вашите клиенти или служители и да рационализирате вашите ИТ процеси. Внедряването на ИТ сервизно бюро през 2022 г. е важно решение и изисква да вземете предвид редица фактори.

Днес потребителите изискват персонализирана поддръжка от ИТ сервиз, който разбира контекста на техните проблеми, и персонализирани решения, които са най-подходящи за тях.

Защо внедряването на ITSM през 2022 г. е по-важно от всякога?

Ако все още не сте сигурни за внедряването на ITSM във вашата организация, ето някои основни причини, поради които технологията е необходима сега повече от всякога.

Удовлетворяване на променящите се изисквания. Нуждите както на служителите, така и на клиентите са се променили значително. Те изискват бърза и персонализирана ИТ поддръжка от организацията, за да разрешат проблемите си. Освен това нарастващото използване на мобилни устройства изисква организацията да настрои ITSM решения, съвместими с редица цифрови устройства.

По-специално нуждите на служителите са се променили значително в света след пандемията. Служителите, работещи по целия свят, предпочитат гъвкаво работно време и дистанционна работа. Това доведе до силно разпространение на хибридните работни места. За ИТ екипите е изключително трудно да се погрижат за постоянно променящите се нужди на служителите с традиционен подход. Това прави важно прилагането на стабилни ITSM инструменти за предоставяне на проактивна подкрепа на служителите.

Установяване на ясни връзки между индивидуалния принос и целите на организацията. Внедряването на ITSM ви позволява да приведете в съответствие ИТ услугите, предоставяни от професионалистите, с целите, които трябва да постигне вашата организация. Това дава организирана структура на ИТ услугите, предоставяни на вашите клиенти и служители, и ви позволява периодично да измервате тяхната ефективност.

Внедряването на ITSM ви позволява да рационализирате процеси като управление на промените, управление на инциденти, изпълнение на заявки и други, което води до повишена прозрачност за услугите, предоставяни от вашите ИТ специалисти в цялата организация.

Липсата на ITSM през 2021 г. вероятно ще покаже, че много професионалисти работят по един и същи проект без яснота кой трябва да взема важни решения.

Безпроблемно внедряване на ITSM

Появяват се нови технологични тенденции и нови инструменти се въвеждат на пазара с удивителна скорост. Това кара организациите да променят подхода си към работа и инструментите, използвани за редовно извършване на бизнес операциите. Това изисква безпроблемно управление на промените.

Без ефективно управление на промените за една организация става трудно да гарантира, че всички са на една и съща вълна и че всеки служител може да използва новите инструменти на оптимално ниво.

ITSM ви помага да рационализирате управлението на промените, като предоставяте на служителите си всички необходими ресурси и материали относно новите инструменти на централизирана платформа. С модерно ИТ сервизно бюро можете да добавите всички подходящи ресурси към вашата корпоративна база от знания и да предизвикате необходимата промяна.

През последните две години онлайн платформи за сътрудничество като Slack, Zoom и Microsoft Teams увеличиха силно популярността си в различни индустрии. Тези платформи помогнаха на организациите да работят виртуално, а служителите - да взаимодействат по-добре със своите колеги.

ITSM ви позволява да оптимизирате вашата платформа за сътрудничество, като интегрирате вашето ИТ сервизно бюро. Това улеснява вашите служители да получат бърза ИТ поддръжка от тяхната работна платформа. Също така, интеграцията ви позволява да централизирате ИТ поддръжката, предоставяна на всички служители във вашата организация, независимо от отдела, в който работят.

Внедряване на микрообучение с ITSM

Ефективното въвеждане на служители и управление на промените изискват служителите ви да бъдат обучени в специфични инструменти и умения. Модерните бюра за ИТ услуги ви позволяват да осигурявате безпроблемно обучение на вашите служители чрез микрообучение.

Микрообучението е съвременна методология на обучение, която включва използване на учебно съдържание, което отнема не повече от 10 минути от времето на обучаемите. С помощта на модерни ITSM инструменти можете да добавите ресурсите за обучение към вашата база и да ги предоставите на служителите си посредством достъп от съответните устройства.

Микрообучението ви помага да обучите служителите си, без да ги изтощавате, като ги карате да четат дълги наръчници и ръководства. Модерно бюро за ИТ услуги ви позволява да проследявате напредъка на вашите служители и да гарантирате, че обученията са успешни.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.