Икономическите перспективи за голяма част от света изглеждат нестабилни през следващата година, а търговията на дребно традиционно е сред първите индустрии, които усещат турбуленциите.
Това вероятно ще причини допълнителни главоболия на търговците на дребно, които все още са в процес на възстановяване от прекъсването, причинено от пандемията, пише Forbes.
Това поставя и предизвикателства пред онлайн търговците на дребно да продължат да правят иновации, за да гарантират, че по-ограниченият разполагаем доход на клиентите им ще продължи да тече в тяхната посока.
Нарастващата инфлация тласка нагоре цените както на ежедневните нужди, като хранителни стоки и дрехи, така и на луксозните стоки, продавани от мултинационални конгломерати. В същото време прекъсването на веригата на доставки се отразява негативно на операциите, тъй като запасите се изчерпват. Това също насърчава някои търговци да вдигнат цените.
Отговорът на това са технологиите. Те имат силата и потенциала да предоставят на клиентите вълнуващи начини да разглеждат, купуват и спестяват, както онлайн, така и офлайн.
Медията обобщава водещите тенденции при технологиите за търговията за 2023 г.
Хибридни и омниканални пътешествия на клиента
Онлайн пазаруването предлага огромно удобство, тъй като може да се осъществява от всяко място и по всяко време, което прави почти всичко достъпно за нас, без да се налага да напускаме домовете си.
Онлайн пазаруването позволява и на търговците на дребно да научат много за клиентите си, като проследяват поведението им и го комбинират с данни от произволен брой други онлайн източници.
В същото време пазаруването офлайн означава, че можем да получим това, от което се нуждаем, веднага (стига магазинът да е отворен). То дава и тактилно изживяване - да можем да разгледаме, усетим и дори вкусим или помиришем продукти, преди да ги купим.
Хибридното пазаруване е свързано с обединяването на най-доброто от двата свята - онлайн или офлайн - за създаване на пътувания на клиентите, които отговарят на всички изисквания.
В случай на офлайн пазаруване това означава търговецът да разбере кои сме и какво искаме при влизането в магазина - точно както би направил един електронен търговец, когато стигнем до неговия сайт. В света на онлайн търговията на дребно това означава разработване на методи за предоставяне на същите преживявания при пазаруване, на които се радваме в реалния свят.
Това може да стане чрез иновативна технология, позволяваща персонализиране или решения за виртуална и разширена реалност. Офлайн магазините могат да се възползват от иновациите, направени от онлайн търговците на дребно в логистиката и управлението на инвентара, за да предложат гъвкави методи на плащане, опции за доставка до дома и програми за лоялност.
В същото време онлайн търговците на дребно могат да научат как да изграждат лични взаимоотношения с клиентите и да предоставят завладяващи изживявания при пазаруване. През 2023 г. възприемането на този хибриден начин на мислене ще бъде ключова стратегия за търговците на дребно, които искат да продължат да изграждат информираност за марката и лоялност сред клиентите.
Съзнанието на потребителите е определящо
За да успеят в търговията на дребно през 2013 г., фирмите трябва да продължат да се адаптират към факта, че същността на решенията за покупка на потребителите все повече се крие около въпросите на етиката, опазването на околната среда и устойчивостта.
Двама от трима потребители смятат себе си за "купувачи, водени от вяра", със силно желание да знаят, че продуктите и услугите, които купуват, са създадени по екологичен начин от организации със солидни екологични и етични принципи.
Вместо пречка или спънка за индустрията, организациите, които успешно се адаптират към тази тенденция, ще открият, че бързо ще изградят по-силни връзки на доверие и лоялност със своите клиенти, като същевременно развиват по-ефективни операции и процеси. Това може да се постигне чрез намаляване на загубите, свързани с излишните опаковки, и намаляване на общото потребление на енергия.
Тъй като все повече и повече хора осъзнават колко критична е заплахата, пред които е изправена нашата околна среда и планетата, технологията, която позволява на компаниите както да намират нови решения на тези проблеми, така и да го правят по начин, който е прозрачен и отговорен, ще бъде ключова тенденция в търговията на дребно през 2023 г.
Персонализиране през цялото пътуване на клиента
Stitch Fix е базиран в Калифорния моден търговец на дребно, който използва алгоритми и онлайн проучвания, за да избере дрехи, които на теория ще отговарят перфектно на вкусовете на клиентите, както и на техните размери. Глобалният гигант за спортно облекло Nike стартира своята услуга Nike By You, която позволява на всеки да създаде напълно персонализиран чифт маратонки, който да отговаря на личния му вкус.
Това са и двата примера за марки, ориентирани към стила на живот, които се стремят да се възползват от нарастващото търсене на персонализирани, уникални продукти, които по някакъв начин отразяват личността и индивидуалното чувство за стил на клиента.
Тази тенденция не се отнася само за модни продукти. Доказано е, че потребителите реагират добре на персонализацията по време на потребителския път - от продажбите и маркетинга, където порталите за електронна поща и електронна търговия ще предоставят персонализирани препоръки, до продажба на допълнителни продукти и следпродажбено обслужване.
Бизнесите, които успешно реагират на тази тенденция през 2023 г., ще създадат персонализирани допирни точки по време на пътуването на клиентите. Така потребителите ще се чувстват някак по-специални и по-свързани с търговеца. Прилагането на технология за активиране на "персонализиране в мащаб" е от ключово значение за капитализирането на тази тенденция.
AR, VR и метавселената като път към завладяващо пазаруване
Днешните потребители жадуват за страхотно клиентско изживяване преди всичко. Това означава услуга, предоставена по безпроблемен, ефективен, последователен и запомнящ се начин.
Ето защо има толкова много вълнение около концепцията за метавселената - потапяща, дигитална среда, където потребителите могат да работят, да играят и - да - да пазаруват - на една постоянна платформа.
Въпреки че никой не е сигурен точно каква форма ще приеме метавселената в крайна сметка, търговците на дребно вече са я прегърнали с ентусиазъм като нов и вълнуващ канал, чрез който могат да се свързват и да правят бизнес с клиенти. Adidas, Nike, Tommy Hilfiger, Samsung и Burberry са сред добре познатите имена, които или вече са установили присъствие в метавселената, или са заявили, че планират да го направят.
VR е голяма част от метавселената, като предоставя най-потапящия метод, наличен в момента за потребителите, за да се свържат с тези светове. Това, както и AR технологията, навлиза сред търговците на дребно чрез иновации, например виртуалната съблекалня, която също ще стане все по-разпространена през 2023 г.
Търговци на дребно, включително Hugo Boss, Walmart , и Amazon, позволяват на клиентите виртуално да пробват облекло, използвайки цифрови изображения на себе си. Тази тенденция се основава на по-ранното използване на AR от компании като Ikea и Home Depot, което ни позволява да видим как мебелите, които продават, ще изглеждат в собствените ни домове.
Тъй като клиентите търсят по-завладяващи и забавни начини да пазаруват, можем да очакваме да видим повече компании да приемат тези технологии и да продължат да правят иновации през 2023 г.
Безкасово, безконтактно и автономно пазаруване и доставка
Тази тенденция също се върти около сближаването на хибридни и омниканални иновации, но се фокусира върху изключително важната "последна миля" на изживяването. Потребителите изискват повече рационализиране и ефективност в начина, по който плащат за стоки и услуги и как те попадат в нашите ръце. Тенденции за удобство, като покупка онлайн и вземане на място, покупка онлайн връщане в магазин и покупка онлайн вземане от улицата вече са стандарт за сектора.
Изкуственият интелект и усъвършенстваният анализ правят това възможно чрез автоматизиране на необходимите сложни процеси за управление на инвентара.
От съществено значение са и новите методи за автономна доставка, които търговците на дребно все повече изпробват и внедряват.