Мариана Бонева е Експерт Бизнес Маркетинг с фокус върху развитието и управлението на нови Дигитални продукти за клиентите от бизнес портфолиото на Yettel. Мариана има дългогодишен опит и експертиза в сферата на ИТ сектора, съсредоточен в процеса на продажба, интеграция и последващо обслужване на софтуерни решения за В2В сегмента.
Петър Дяксов е управляващ партньор в дигитална агенцията SEOMAX. Компанията предлага на своите клиенти пълен спектър от услуги, необходими за изграждане и подобряване на бранда им - онлайн реклама, дигитален маркетинг, SEO, уеб разработване, брандинг и други услуги. Петър има богата експертиза в сферата на дигиталния маркетинг, която гради в продължение на 10 години.
Разговаряме с Мариана Бонева и Петър Дяксов за комплексната облачна услуга, която двете компании създадоха заедно в подкрепа на бизнеса с цел изграждане на онлайн присъствие.
Защо един телеком доставчик навлиза в подобна област на бизнеса и се превръща в доставчик на облачни SaaS услуги?
Мариана Бонева (МБ): Kато телекомуникационна компания осигуряваме на нашите клиенти свързаност, начин по който те могат да комуникират и да работят по много интерактивни начини. Осигуряваме също устройства от последно поколение, както и офис приложенията, които да организират и подпомогнат процесите и комуникацията на бизнеса.
Следвайки тази логика, създадохме продукт в нашето портфолио за корпоративни клиенти с фокус върху ИТ сигурността. Сътрудничеството на Yettel и SEOMAX направи възможно това да предоставим способа даден бизнес да се развива и продава успешно в онлайн пространството. И така, следвайки визията и каузата ни да бъдем генератор на бизнеса в преминаването му в дигитална среда, подбрахме наистина гъвкави продукти, лесни за интеграция и управление, които да му окажат необходимата подкрепа.
Това ли е бъдещето на бизнесите - с онлайн SaaS услуги?
Петър Дяксов (ПД): През последните години се наблюдава тенденция по отношение на развитието на SaaS услугите и по всичко личи, че тя ще се запази. Това дава възможност на услугите да бъдат достъпни и бързо да се внедрят в бизнеса, който от своя страна може да се развие чрез създаването и използването на SaaS-услуга, свързана с изграждането на онлайн магазин или подобен тип услуга.
Какви са предимствата и какви недостатъците на този тип облачни услуги?
ПД: Предимствата са, че с тези услуги може много бързо и без да трябва да инвестираме сериозни средства да се възползваме от даден тип софтуер и бързо да го внедрим в ежедневната си работа. Това, разбира се, ни позволява да сме гъвкави, защото ако преценим, че дадената услуга не ни върши работа, можем бързо и лесно да я спрем. В същото време, тъй като самият софтуер се развива и подобрява с бързи темпове, всеки един от потребителите може да използва директно най-новите версии и функционалности, което е голямо улеснение.
Разбира се, облачните технологии имат и недостатъци. Един от тях е, че ние като потребители трябва да се съобразим с ограниченията, които дадената платформа има. Персонализациите много често са ограничени. Затова трябва да преценим дали дадената SaaS платформа е подходяща за нас, или не.
Какви ще са предимствата за бизнес клиентите от тази колаборация между телеком и маркетинг агенция?
МБ: Това партньорство отваря наистина много възможности не само за нас като партньори, но най-вече за нашите бизнес клиенти. Сътрудничеството на двете компании позволява да имаме възможността да предоставяме изключително гъвкави инструменти на нашите бизнес клиенти да управляват успешно своя бизнес в интернет света, възползвайки се максимално от необятните възможности, които открива той. Всеки един бизнес, малък или голям, би могъл да получи всичко необходимо на едно място. Вече е възможно да му предоставим начин, по който той да бъде лесно достъпен и атрактивен за клиентите си в онлайн пространството, било то в Google или в социалните платформи, които заемат все по-голямо място във всеки един аспект от всекидневието на модерния потребител.
За какви бизнеси е подходяща новата платформа?
МБ: В нашата действителност изобщо да съществува и да се развива един модерен бизнес е необходимо той да бъде онлайн. Потребителите променят своя модел на поведение, използват все повече и по-разнообразни източници на информация във все повече области от своето всекидневие. Тази информация придобива все по-голяма тежест и при вземането на решение дали да бъде направена дадена покупка. И съвсем логично тази покупка също се реализира онлайн.
Ще дам пример с това, което ние наблюдаваме като устойчив модел на развитие в мрежата на Yettel. За последните 5 години всяка година потреблението на данни от мобилни устройства се удвоява в сравнение с предходната. От тази гледна точка бизнесът трябва да следва потребителите - задължително е той да бъде лесно откриваем, достъпен, информативен и предоставящ бързи и качествени услуги.
Огромно улеснение е търговецът да разполага със сайт, от който модерният потребител може лесно да се възползва за дадена покупка или услуга. Ако преди години се налагаше ние да посещаваме обекта и лично да правим покупката, то днес нещата стоят съвсем различно. Стоките пристигат на нашия адрес, а не ние на техния. Затова и платформата ни за създаване и управление на онлайн магазин предоставя разнообразие от функционалности, които дават на бизнеса пълно оборудване за успех.
На практика всеки бизнес, без значение от размера, би имал полза да използва тази платформа и гъвкавите инструменти и възможности, които може да предложи партньорството между Yettel и SEOMAX.
ПД: Ние предлагаме услуги, които са специално изработени и подбрани за клиенти на Yettel, които да могат да помогнат за по-успешната дигитализация на бизнеса си, било то чрез създаване на онлайн магазин, чрез дигитален маркетинг или чрез дизайн, за да могат компаниите да се възползват от възможностите, които интернет предоставя.