Как изкуственият интелект ще се отрази на човечеството?

Как изкуственият интелект ще се отрази на човечеството?

Изкуственият интелект е науката и практиката за проектиране на софтуер и интелигентни системи, които показват изкуствено интелигентно поведение. Основната област на AI е машинното обучение - способността на машината да се учи да анализира данни, за да генерира резултат.

Класическият пример е бебе. Ако го захранваме с образи и звуци и кажем, че се учи, то ще се поучи от тези преживявания и ще покаже резултата, когато трябва. Това е много мощна концепция и за която ще продължим да чуваме много повече, пише business2community.com.

Изкуственият интелект излезе от научнофантастичните филми, в които виждаме роботи, наречени ботове, хуманоидни роботи, наречени DIMA, и AI машини, като Siri, Alexa и Cortana.

В индустрията на изкуствения интелект или AI AI се определя като клон на компютърните науки, който изгражда софтуер, хардуер или хардуерни компоненти, които изпълняват задачи, които обикновено изискват човешки интелект. AI е подобен софтуер, който може да прави неща, които човек също може да направи.

Ако не можете да вземете решения толкова бързо, колкото искате, в ограничен период от време и не разполагате с всички необходими данни, за да вземете тези решения, тогава по-добре започнете да намирате начини да автоматизирате този процес.

Медията обобщава пет неща, които трябва да знаете за изкуствения интелект.

Тук е, за да остане

Въпреки че AI съществува от десетилетия, той не е широко прилаган. През последните години има силен тласък от компании като Google и Microsoft да направят технологията по-разпространена и достъпна за всички бизнеси.

Точно както днешните смартфони имат мощни приложения, които ги правят незаменими, днешните бизнес инструменти ще имат способността да служат като мощни инструменти за различни приложения - от управление на запасите до обслужване на клиенти и др.

Ако процесите ви вече са организирани и рационализирани, има вероятност изкуственият интелект да не направи много, за да ги подобри. Въпреки това, ако вашите процеси изобщо не са организирани, тогава AI може да помогне много.

Както знаете, данните са цар. Събирането на данни обаче е трудоемко. С колкото повече данни разполагате, толкова повече време отнема да ги анализирате и да намерите отговори. Тук е мястото на Това е, защото машините могат да мислят и да вземат решения много по-бързо и по-ефективно от хората.

Когато имате изкуствен интелект, който да наблюдава работата на вашия представител за обслужване на клиенти, AI може да предостави обратна връзка в реално време, за да може да се подобри обслужването на клиентите ви.

AI може да подобри качеството

Днес живеем в много конкурентен свят. Клиентите са по-взискателни от всякога и не са впечатлени от бизнеса само защото е в задния им двор. Но за да се открояват, предприятията трябва да предоставят по-добро качество и обслужване.

Въпреки това, много фирми нямат опит, за да вършат добре този тип работа. И те не могат да си позволят да наемат повече продавачи или маркетингови специалисти, за да предоставят повече качество и услуги, отколкото предоставят в момента.

Това е мястото на изкуствения интелект, който има способност да мисли и решава проблеми.

AI може да направи вашата работна сила по-продуктивна

Тъй като производителността на работната сила намалява, предприятията търсят начини да направят работната сила по-продуктивна и да намалят разходите.

Всъщност, според изследователската група McKinsey, приблизително половината от работниците в много компании са или прекалено, или недостатъчно използвани. Тъй като тези работници изпълняват една и съща работа, но имат различни нива на производителност, има загуба на приходи.

AI помага за премахване на ограниченията на работната сила, позволявайки на работниците да правят повече с по-малко.

Помислете за Amazon, която има около 40 000 робота, работещи в складовете ѝ, както и милиони служители. Роботите могат да изпълняват задачите си с много по-голяма ефективност, което им позволява да произвеждат същите резултати с по-малко човешка работна сила.

AI се учи и развива собствените си способности

AI е много непредсказуема и постоянно променяща се област. Тъй като е нов и не е добре разбран от повечето бизнес лидери, не можете да сте сигурни на какво може да е способен утрешният AI.

Със сигурност способността на AI да учи ще продължи да се развива.

Изследователската компания Tractica изчислява, че приложенията с изкуствен интелект ще генерират приблизително 3,9 трилиона долара приходи в световен мащаб до 2025 г. Това е увеличение с 2,3 трилиона долара спрямо прогнозата за 2017 г.

Това е доста забележителна крива на растеж. Толкова е поразително, че една от водещите фирми за рисков капитал в света, CapitalG, инвестира над 400 милиона долара в компании за изкуствен интелект.

Лошите ефекти на изкуствения интелект върху човечеството

Ще има огромни социални промени, които ще нарушат начина на живот в човешката общност. Хората трябва да работят усилено, за да си изкарват прехраната, но с изкуствен интелект можем просто да програмираме машините да правят нещо вместо нас, без да се налага да взимаме инструменти.

Човешката интимност постепенно ще намалее, тъй като изкуственият интелект заменя нуждата хората да се срещат и обменят идеи лично. AI ще застане между хората, тъй като вече няма да изисква срещи лице в лице за комуникация.

Следва безработицата, тъй като много работни места ще бъдат заменени с машини. Много поточни линии за сглобяване на автомобили днес са пълни с машини и роботи, оставяйки традиционните работници без работа. Дори супермаркетите вече не се нуждаят от търговци, защото цифровите устройства могат да превъзхождат човешкия труд.

Неравенството в богатството възниква, когато инвеститорите получават по-голямата част от приходите. Пропастта между богатите и бедните ще се увеличи. Така нареченото "М"-образно разпределение на богатството ще стане по-ясно.

Възникват нови проблеми не само в социален смисъл, но и в самия изкуствен интелект, който е обучен и научен как да изпълнява дадена задача, а в крайна сметка може да премине към етап извън човешкия контрол. Това води до неочаквани проблеми и последствия. Това се отнася до способността на AI автоматично да функционира самостоятелно, игнорирайки командите, предоставени от човешки контролер, след зареждане на всички необходими алгоритми.

Добри ефекти на изкуствения интелект върху човечеството

Той обаче има много положителни ефекти върху хората, особено в областта на здравеопазването. AI дава на компютрите способността да учат, да разсъждават и да прилагат логика. Учени, медицински изследователи, клиницисти, математици и инженери могат да работят заедно, за да разработят AI, който е насочен към медицинска диагностика и лечение, за да осигури надеждна и сигурна система за предоставяне на здравни грижи.

Тъй като медицински изследователи се стремят да намерят нови и ефективни начини за лечение на болести, цифровите компютри не само ще поддържат анализи, но и ще създават роботизирани системи за прецизно извършване на някои деликатни медицински процедури.

AI диагностика се предоставя, когато данните се изтеглят незабавно на вашия компютър. AI също може да предложи различни лечения на лекарите.

Човешката грешка в работната сила е неизбежна и често струва скъпо. Колкото по-висока е умората, толкова по-голям е рискът от грешки. Al технологията не страда от умора или емоционални разсейвания. Това елиминира грешките и ви позволява да изпълнявате задачите по-бързо и по-точно.

Хирургическите процедури, базирани на изкуствен интелект, могат да свършат работата с минимални щети на тялото. Хирургичната система да Винчи, роботизирана технология, която позволява на хирурзите да извършват минимално инвазивни процедури, вече е налична в повечето болници. Тези системи осигуряват по-високо ниво на прецизност и точност от ръчните процедури. По-малко инвазивна хирургия, по-малко травми и по-малко кървене, по-малко безпокойство за пациента.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.