Изкуственият интелект е може би най-популярната технология на XXI век, която навлиза на всяко работно място. Само през последните четири години използването на изкуствен интелект на ниво предприятие нараства с 270%.
Тъй като първата вълна от решения, базирани на изкуствен интелект, създава пазари, стана очевидно, че предприятията внедряват технологията за изкуствен интелект главно с цел да заменят излишната човешка работна сила и да спестят разходи в дългосрочен план, пише онлайн изданието entrepreneur.com.
В ерата на големите данни дигитализацията даде възможност на приложенията за изкуствен интелект да процъфтяват и да генерират приходи. Как обаче изкуственият интелект помага на бизнеса за това?
Например чрез изкуствен интелект предприятията могат да открият много слаби сигнали и да генерират по-точни прогнози относно цените на запасите, логистиката, търсенето и предлагането. По-важното е, че технологията е бърза и автоматизира анализа на големи данни, за да подобри вземането на решения в реално време.
Изкуственият интелект увеличава производителността на служителите
Една от основните причини зад този стремеж е потенциалът на изкуствения интелект да повиши производителността на служителите. Въпреки че не е панацея, която ще покаже незабавни резултати, има редица предимства.
Изкуственият интелект автоматизира излишните задачи. Страхът за сигурността на работното място често се преплита със споменаването на изкуствения интелект в контекста на работното място. Предполага се, че някои работни места ще станат излишни заради технологията, но в същото време тя ще създаде много нови, по-пълноценни работни места.
Докато изкуственият интелект директно подобрява производителността на служителите чрез автоматизиране на излишни и обикновени задачи, той косвено помага за повишаване на удовлетвореността от работата на служителите. Инструменти за изкуствен интелект са внедрени за анализ на емоджита и определени ключови думи, използвани на комуникационни платформи на работното място, като Slack, така че с помощта на тях можете субективно да прецените удовлетвореността на служителите на работното им място.
Изкуственият интелект има висока изчислителна мощ и превъзхожда човека, когато става въпрос за решаване на сложни проблеми и разпознаване на модели. Например има програми за изкуствен интелект, които могат да сканират сложни правни документи, за да извлекат съответната информация. Това освобождава служителите да се фокусират върху задачи, които добавят стойност към бизнеса.
Изкуственият интелект може да спомогне за увеличаване на продажбите
Изкуственият интелект може да предлага различни прости решения, когато става въпрос за подобряване на вашите продажби, и това включва инвестиране в правилната технология, оценка на продуктите и промяна в маркетинговите стратегии.
Технологията може да се използва за анализиране на данни и идентифициране на модели в поведението на потребителите във вашата фуния за продажби по-бързо и с по-голяма точност от човека. След обработката вашият екип по продажбите ще остане само с висококачествени клиенти, които няма да изискват много проверка. Това води до целеви маркетингови стратегии.
Солидната маркетингова стратегия е в основата на успеха на всяка организация и насочването на кампанията, за да достигнете до подходящата аудитория. Маркетинговите инструменти, задвижвани от изкуствен интелект, като чатботове, рекламни платформи и системи за събиране на данни, ще бъдат полезни в това начинание.
Изкуственият интелект може също така да генерира персонализирано съдържание въз основа на клиентски данни в CRM и това допълнително ще помогне за автоматизиране на преследването на продажбите.
Това на свой ред води до оптимизиране на цените. Повечето организации силно разчитат на продавачите, за да определят крайната цена на даден продукт, за да приключат сделката. Изкуственият интелект е добре пригоден за задачи като тези и въз основа на процента печалби и загуби и сделките може да идентифицира идеални отстъпки и подходящия момент за приключване на сделките.
Изкуственият интелект помага за намаляване на разходите
Идентифицирането на области, където можете да намалите разходите, е също толкова важно, колкото намирането на нови източници на приходи. При използването на изкуствен интелект в ежедневните операции той може да определи точно такива области и да предложи различни тактики за намаляване на разходите.
Единият път е автоматизацията. Автоматизирането на задачи като анализ на данни, набиране на персонал и обслужване на клиенти помага на служителите да се съсредоточат върху задачи, които са по-належащи и изискват човешки поглед. Според Forbes технологията за автоматизация може да спести на бизнеса минимум 4 млн. долара годишно.
Интелигентните чатботове могат да подсилят операциите ви за обслужване на клиенти и да ви помогнат да спестите време и пари, като отговарят на повтарящи се въпроси и събират обратна връзка. Въпреки че със сигурност не може да замени представителя за обслужване на клиенти, той може да възпроизведе до голяма степен преживяванията и да предложи 24/7 наличност на вашите клиенти, наред с много други предимства.
Изкуственият интелект се превърна в критичен актив, който бизнесът не може да пренебрегне, ако иска да остане конкурентоспособен. Безопасно е да се каже, че тази технология вече не е бъдещето - тя е настоящето, а интуитивните решения помагат на хората да изпълнят своите изисквания за услугите ѝ.
Намирането и приемането на решения, базирани на изкуствен интелект, които отговарят на вашия бизнес, без съмнение ще има положително въздействие върху приходите.