Най-големият и престижен форум на комуникационната индустрия в България - ФАРА, ще отбележи своето двадесет и четвърто издание от 6 до 8 юни 2024 г. Фестивалът ще се проведе в Международен конгресен център-Бургас и ще представи динамична програма с лекционна и конкурсна част в рамките на три дни.
Тази година форумът за креативност в комуникациите ще представи традиционната конкурсна програма, както и вдъхновяващо съдържание за професионалистите в бранша и за студентите - бъдещи таланти в индустрията.
Комуникационните агенции могат да участват в Медийния и Творческия конкурси на ФАРА 2024 с рекламни форми и комуникационни кампании, създадени между 1 януари 2023 и 18 април 2024 г. В ранния срок - 8 април, агенциите имат възможност да подадат своите заявки на по-ниски такси. Крайният срок за участие е 18 април 2024 г.
Новости и регламент
Творческият конкурс ще даде възможност на комуникационните агенции да подават заявки в разширена категория "Креативно използване на медия" с подкатегория "Креативно използване на дигитални и социални канали".
За участие в категория "Бранд идентичност" ще се допускат заявки, представящи цялостни концепции за изграждане на марка, с елементи създадени след 01.01.2022 г. с активно прилагане към 18.04.2024 г. От БАКА отбелязват, че с промяната в допустимия период за участие фокусът в категорията ще се насочи към развитието и актуалността на рекламните форми, които ще мерят сили в конкурса.
Повече информация за правила, категории и такси за участие в Творческия фестивал - ТУК
Медийният конкурс кани за участие комуникационните агенции, които създават и реализират медийни стратегии на кампании, закупувайки рекламните форми в медийните канали.
Новостите в конкурса са ориентирани в представянето на категория "Положителна промяна - търговски марки" в раздел "Медийна кампания". Съгласно регламента, в категорията ще се оценяват и награждават медийни кампании за търговски марки и компании, които насърчават "по-доброто" посредством маркетингови комуникации.
Организаторите на конкурса представят още една нова категория - "Използване на инфлуенсър маркетинг" в раздел "Канали - Творчески подход и иновации в конкретен канал"..
Повече информация за правила, категории и такси за участие в Медийния конкурс - ТУК .
Послание и платформа
През 2023 г. ФАРА представи ново лого и графична идентичност, олицетворяваща искрата на най-значимия момент в творческия процес - раждането на нова идея.
"ФАРА е с нова идентичност, но и с нови амбиции. Най-утвърденият форум на най-креативната индустрия се променя и развива. ФАРА продължава своята трансформация от фестивал на рекламата към фестивал на креативността. Планираните инициативи и програмата тази година ще предложат съдържание, което ще бъде полезно както за професионалистите в бранша, така и за студентите избрали маркетинговите комуникации за свое професионално поприще.", споделя Чавдар Кенаров, Председател на БАКА.
БАКА - член на Art Directors Club of Europe
Благодарение на членството на БАКА в Art Directors Club Europe, фестивалът ФАРА е включен в системата от национални фестивали, победителите от които имат шанса да се състезават за отличията на ADCE Best of European Design & Advertising Awards. Всички победители, носители на златна, сребърна или бронзова награда, както и финалистите във ФАРА 2024 ще имат възможността да участват в ADCE Awards 2024. През 2023 ADCE се обедини с The One Club for Creativity, отваряйки нови възможности за глобалния креативен бранш. Едно от първите предимства за ADCE е включването на носителите на наградата ADCE в класациите The One Club Global Creative.
ФАРА 2024 събира отново заедно рекламната общност благодарение на силната подкрепа от Нова Броадкастинг Груп и Нетинфо.
ФАРА
Целта на Фестивала е да демонстрира постиженията на комуникационната индустрия в България и да отличи най-добрите рекламни форми и комуникационни кампании. Най-големият рекламен фестивал в България и се организира от 2000 г. от БАКА. Обединява в себе си конкурс на комуникационни идеи и лекционен панел с участието на уважавани международни лектори. Във ФАРА участват професионалисти от комуникационния бранш, представители на творчески професии, режисьори, продуценти, водещи рекламодатели, маркетинг специалисти, медии.
БАКА
Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) е създадена през 1995 година като независима, доброволна обществена организация. Като браншова организация, БАКА способства за утвърждаването на рекламната дейност като важна и неотменна сфера в модерната пазарната икономика. Асоциацията е пълноправен член на Европейската асоциация на комуникационните агенции (ЕАСА) от 1996 г. и е член-учредител на Националния съвет за саморегулация.
БАКА е официален и изключителен представител на "International Festival of Creativity", обединяващ фестивалите Cannes Lions International Festival of Creativity, Eurobest European Advertising Festival, Dubai Lynx Advertising Festival и Spikes Asia Advertising Festival. БАКА организира с лиценз наградите за ефективност на маркетинговите комуникации Effie България. Асоциацията е организатор на националния творчески и медиен фестивал ФАРА.
От януари 2022 г. БАКА е член на Art Directors Club of Europe (ADCE). В ADCE членуват организации от Австрия, Чехия, Финландия, Германия, Словения, Португалия, Румъния, Испания, Швейцария, Исландия, Ирландия и др. Каузата, зад която застава ADCЕ, е да популяризира разнообразието и творческата идентичност сред различните култури в Европа, както в художествен план, така и в комерсиално-артистичен.
Повече за асоциацията може да научите на сайта: https://www.baca.bg/
За повече информация:
Таня Йорданова
Българска асоциация на комуникационните агенции
+359 888 061 880; fara@baca.bg; www.fara.bg
д-р Борис Р Стоянов
All Channels Communication
+359 885 666 782; bstoyanov@all-channels.com