Автор: Netpeak
По-големият брой посещения на сайта увеличава шанса потребителят да закупи даден продукт. Макар всичко да изглежда просто на пръв поглед, има различни компоненти, които могат да окажат съществено влияние върху решението на потребителите да кликнат върху даден линк в имейл маркетинг бюлетина, за да бъдат пренасочени към целевият сайт. Нека разгледаме всеки един от тях.
Подходяща тема и Preview text на имейла
С темата и preview текста може да информирате, ангажирате или увеличите любопитството на потребителя. Те ще му дадат представа за това какво да очаква като съдържание в имейла. Темата на имейла не трябва да е твърде дълга или твърде кратка ‒ до 40 символа за мобилни устройства и до 60 за настолни компютри.
Preview текстът задължително трябва да допълва темата, без да я повтаря.
Чрез него също може да информираме потребителя какво да очаква в съдържанието на имейла. Текстът може да представя размера на отстъпката, валидността на промоцията, ползите на продукта и др.
Винаги проверявайте с инструмент като Grammarly дали не сте допуснали правописни, пунктуационни или граматически грешки.
Сегментиране на аудиторията
Голяма част от компаниите не сегментират своята аудитория. По този начин се губят много потенциални поръчки и продажби. За всеки сегмент трябва да има отделен сценарий, за да работят кампаниите възможно най-ефективно.
Може да сегментирате аудиторията си по няколко начина:
-пол;
-демографски показатели;
-степен на ангажираност - нов потребител или лоялен клиент;
-степен на запознаване със съдържанието;
-изоставени продукти в количката;
-абонирани потребители, които не отварят/кликват на имейлите.
Според ситуацията може да имате възможност и за допълнителни опции. Един от най-лесните начини за бързо събиране на информация за пола на потребителите е чрез checkbox с опции, от които те да избират по време на регистрация.
Освен това може да създадете форма за абониране с полета за допълнителна информация, която в последствие да използвате при сегментиране.
Може да предложите и възможност за избор за персонализиране на съдържанието, което клиентите ще получават след регистрация.
Изпращайте полезни имейли
Можете да определите какво би било полезно за всеки потребител чрез изясняване на неговите интереси. Малко теми са подходящи за абсолютно цялата ви аудитория, но не е необходимо и всички имейли да са за намаления, отстъпки и възможности.
Сезонността е друг важен показател, който да се вземе под внимание, и да се използва за промотиране на подходящи продукти или услуги.
Бъдете адаптивни
Мобилните устройства превземат света - сега 2/3 от потребителите отварят имейла си от смартфон или таблет. Ако текстът се визуализира неправилно, а оформлението е "счупено" - това гарантира, че вашият имейл ще бъде подминат или дори отбелязан като спам.
Винаги правете тестове на това как се визуализират кампаниите на мобилно устройство и десктоп преди да ги изпратите към аудиторията си.
Така ще сте сигурни, че сте избегнали такива неприятни ситуации. Може да използвате инструменти като Responsive viewer, който показва визуализация на имейла за всяко устройство.
Силен призив за действие (Call-to-action)
Определено бутонът трябва е най-отличителният елемент в имейлите. Той съдържа линка, който ще отведе потребителя на правилната лендинг страница. На колкото по-незабележими места поставяте линкове, толкова по трудно видими ще бъдат те, което ги прави изключително неефективни.
Използвайте ясни послания, с които да уточните какви действия може и трябва да извърши потребителят. Направете бутона контрастен и го поставете така, че да е удобен за кликване
Не забравяйте ALT-текста
Защо е необходим алтернативен текст? Някои имейл доставчици блокират изображения/графики. Ако обаче сте поставили алтернативен текст, той ще информира потребителя какво се изобразява на банера.
График за изпращане
Ако изпращате имейли всеки ден - уведомете абонатите си за това в началото, защото този вариант не е ефективен за всяка една аудитория и има възможност получателите да възприемат това като спам.
Тествайте различни дни и часове за изпращане и следете статистиките. След анализ на активността на вашите потребители вече ще знаете кога е най-подходящото време за изпращане на вашите кампании.
Използвайте персонализация в имейлите си
Добавете името на получателя от базата данни, за да направите съобщението по-персонално. Използвайте го в темата на имейла или основния текст. Използвайте датата на раждане, за да изпратите на абоната поздравителен имейл по случай рождения му ден, като предложите и някакъв "подсладител", например ваучер за определена сума.
Може да използвате имената на потребителите, за да сегментирате аудиторията си и да я поздравите и за имен ден.
Добавете бутони за социалните мрежи
Наличието на акаунти в различните социалните мрежи показва, че развивате вашата дейност и имате какво още да представите като полезно съдържание. Със сигурност профилите ви трябва да бъдат активни, актуални и с реални последователи, за да успеете да привлечете и ангажирате нови последователи в платформи като Facebook, Instagram, Youtube, LinkedIn и др. Добавете бутони за всяка една от тях, като е препоръчително да са позиционирани във Footer-a на имейла
Създайте усещане за неотложност
Ограничено количество продукти или броени дни/часове до края на промоционална кампания са причини за бързо вземане на решение за покупка. Добра практика, която някои компании използват в имейлите си, е добавянето на таймер за обратно броене, който показва кога приключва промоцията/офертата. Целта е по този начин да се повиши чувството за неотложност и спешност и потребителят да кликне върху линка.
Анализи и А/Б тестове
Фокусирайте се върху всички важни показатели на вашите имейл кампании и поддържайте тази стратегия, която постига високи показатели при метриките Open rate (процент отваряния на имейла) и Click-to-open rate (процент кликове от отварянията на имейла), и ниски показатели при Bounce rate (степента на отпадане).
Ако искате да определите кой дизайн на имейл е по-ефективен, следва да направите А/Б тест. Използвайте 30% от абонатите си за тестване. На 15% от тях представете единия вариант, а на другите 15% представете втория. Сравнете резултатите и този дизайн, който е получил повече положителни реакции и ангажираност, изпратете на останалите 70%
Тези съвети са полезни за почти всеки бизнес. Опитайте нова структура или цветове на шаблона, тествайте различни теми на имейла и подобрявайте постоянно метриките си. По този начин ще си гарантирате по-добри резултати, повече пренасочвания към вашия сайт и сами ще видите, че приходите и продажбите няма да закъснеят!