Разходите за реклама ще продължат да растат през 2023 г., но с по-бавен темп

Разходите за реклама ще продължат да растат през 2023 г., но с по-бавен темп

Въпреки опасенията за икономиката и съкращенията разходите за реклама се очаква да се увеличат през 2023 г. в световен мащаб, макар и е до степента на ръст през последните две години.

Липсата на циклични събития като Олимпийски игри, световно първенство по футбол или важни избори също ще повлияе на прогнозите за рекламни разходи през следващата година, пише Forbes.

Сред рекламните канали, които се очаква да имат стабилен растеж, са медиите за продажба на дребно и поточното видео, поддържано от реклами.

Ръстът на рекламните разходи за социални медии ще бъде скромен - под процент, заради новите функции за поверителност, което прави по-трудно проследяването на поведението на потребителите. Рекламните разходи за традиционните медии в най-добрия случай се очаква да се запазят.

Magna Global отбелязва, че рекламната икономика в САЩ се е забавила през по-голямата част от 2022 г., което ще продължи като тенденция и през 2023 г.

За 2022 г. Magna оценява американския рекламен пазар на общо 318 милиарда долара, като за първи път надхвърля границата от 300 млрд. долара. Годишният ръст достига 8%.

В подкрепа на този ръст са и цикличните събития като Зимните олимпийски игри в Пекин, Световното първенство по футбол в Катар и рекордно високите разходи за реклама за междинните избори в САЩ, които нарастват с 66% в сравнение с междинните избори през 2018 г. Когато се изключат тези събития, разходите за реклама нарастват с малко над 6%.

За 2023 г. Magna очаква общите разходи за реклама в САЩ да забавят ръста си до 3,7%, което е по-малко от септемврийската прогноза на компанията за ръст от 4,8%. Когато цикличните рекламни долари бъдат елиминирани и за двете години, рекламният ръст за 2023 г. се прогнозира да бъде +5,8%, сравним с нецикличния растеж от 2022 г. M

Magna очаква икономиката на САЩ да забави темпото допълнително в началото на 2023 г., преди да се засили, тъй като инфлацията също забавя ръста си и безработицата остава ниска.

Рекламната агенция предвижда през 2023 г. дългоформатната реклама да отчете спад от 8%, докато късите форми се очаква да реализират растеж от над 10%.

Търсенето на дигитални медии ще продължи да бъде стабилно, с по-скромен растеж на социалните медии.

Разходите за реклама за продуктови категории през 2023 г. ще варират. Magna прогнозира, че ръстът на рекламните разходи за медии/развлечения, пътувания и залагания ще бъде най-силен. Разходите за реклама за автомобилостроенето също трябва да се увеличат с подобряването на ситуацията с веригата на доставки. От друга страна, рекламните разходи за CPG и финанси ще останат стабилни или ще намалеят.

В световен мащаб през 2023 г. Magna прогнозира приходите на собствениците на медии от реклама да достигнат 833 милиарда долара, което е увеличение от 5% спрямо предходната 2022 г. Ревизираната прогноза е с 1,5% по-ниска от прогнозата на Magna за юни заради влошаването на макроикономическите перспективи.

Magna прогнозира през 2023 г. ръстът на рекламните приходи в Северна Америка и Западна Европа да бъде в диапазона 3%-4%. Азиатско-тихоокеанските нации (APAC) ще отбележат увеличение от 6%, а в Латинска Америка се очаква ръст от 9%.

От 15-те най-големи глобални икономики Magna прогнозира силни рекламни разходи в Индия и Южна Корея, съответно с ръст от 14% и 7%. Обратно, ръстът на разходите за реклама ще бъде под средното за света в Германия, Италия, Япония и Испания с ръст от не повече от 3% за всяка от страните.

В САЩ GroupM очаква продължителен ръст на разходите за реклама за медии на дребно. Друга среда, готова за значително увеличение на разходите за реклама, е свързаната телевизия, докато традиционната линейна телевизия ще отбележи спад в рекламата. Агенцията предвижда CTV да представлява близо една трета от всички приходи от телевизионна реклама в САЩ до 2027 г.

От друга страна, рекламните разходи за аудио, вестници и списания, взети заедно, ще съставляват само 11,2% от общите рекламни долари през 2022 г. Вестниците и списанията ще отбележат цялостен спад в рекламните разходи, както и безжичното аудио. Последното обаче се очаква да бъде компенсирано от цифровото аудио.

В световен мащаб GroupM прогнозира ръстът на разходите за реклама да се увеличи с 5,9% през 2023 г. При несигурният икономически климат GroupM определя прогнозата като "консервативен оптимизъм". Несигурността около икономиката на Китай е основна причина за ревизираната низходяща прогноза.

Агенцията изчислява, че през 2022 г. две трети от всички рекламни разходи са разпределени за цифрови медии и очаква до 2027 г. цифровите медии да съставляват 73% от общите рекламни разходи.

Zenith очаква глобалният рекламен пазар да остане силен, като прогнозира, че рекламният пазар през 2022 г. ще отчете ръст от малко над 7%. Въпреки икономическата несигурност, през 2023 г. Zenith очаква глобалните рекламни разходи да нараснат с 4,5%. С поглед към 2024 г. Zenith очаква ръст на разходите за реклама от 7,2%, подхранван от президентските избори в САЩ и летните Олимпийски игри в Париж.

Zenith очаква онлайн медиите, водени от търсенето и социалните мрежи, да бъдат най-бързо развиващите се канали с 55% от общите рекламни разходи през 2022 г., които ще достигнат 57% до 2025 г. Общите разходи за видеореклами ще представляват 30% от увеличението на рекламните долари със среден годишен темп от +4,8% до 2025 г. Ръстът включва канали като FAST, YouTube и TikTok.

Zenith предвижда значително увеличение на разходите за реклама за медии на дребно, тъй като електронната търговия расте, а навиците за купуване на потребителите се променят.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.