Студеният имейл маркетинг замени хората, които през 70-те и 80-те години на ХХ век обикаляха от врата на врата. Днес целта вече не е да се продава на всяка цена, а да се предложи на клиента персонализирана връзка, в която той се чувства разпознат.
Поставянето на клиента в центъра на вниманието е от съществено значение, за да бъде спечелен и задържан, пише онлайн изданието business2community.com.
Студеният имейл е просто автоматизиран имейл, оптимизиран за бързо генериране на квалифицирани клиенти. Съобщението се изпраща до целеви потенциален клиент, без продавачът да е бил в контакт с него предварително, както и обратното - клиентът не е търсил взаимодействие с бизнеса.
Целта е именно да се предизвика спонтанен контакт. Следователно студеният имейл трябва да се основава на ясно послание и предложение с висока добавена стойност, за да привлече вниманието на клиента.
Студеното търсене изисква посрещане на предизвикателства, за да се разграничите от конкуренцията, чиито имейли също се изсипват в пощите на вашите потенциални клиенти. Медията обобщава пет важни техники за достигане до тях.
Определете идеалния профил на потенциалния клиент
Идентифицирането на идеалния потенциален клиент е от съществено значение за разбирането на центровете на интерес на получателите и по този начин за ефективна комуникация. Студеният имейл, който е специално насочен към сегмент от клиенти, увеличава шансовете съобщението да бъде отворено и прочетено от повече хора.
Друг начин да се идентифицират профилите на потенциалните клиенти, които най-вероятно ще бъдат възприемчиви към студената електронна поща, е чрез онлайн проучване. Кратко онлайн проучване може бързо да събере голям обем данни и по този начин да разбере очакванията на потенциалните клиенти.
Създайте списък с имейл адреси
Поддържането на списък с потенциални имейл адреси е задължително за автоматизиране на процеса и присвояване на типичен профил към всеки имейл адрес. Тази база данни трябва да се използва за съхраняване и бързо преглеждане на информация за потенциални клиенти, свързана с всеки имейл адрес.
За да попълните този списък, трябва да съберете имейл адресите на целевата си страница, за да се свържете с хората, които имат значение за вашия бизнес.
Създайте привлекателен студен имейл
Получателите прекарват най -много няколко минути в проверка на пощенската си кутия и едва няколко секунди, за да видят дали съдържанието на даден имейл ги интересува. Затова и атрактивното съдържание е важно, за да се гарантира добра честота на отваряне на студен имейл.
Избягвайте да изпращате студени имейли от адреси, които предполагат спам - "контакт", "информация" или "без отговор" например. Напишете ред на тема на имейл, който се отличава от останалата част от студените имейли, които клиентите получават. Използвайки специални знаци, символи или дори емоджи, за да откроите визуално темата.
Съдържанието трябва да бъде кратко, точно, ясно, подредено, с графични елементи за улесняване на четенето и подчертаване на офертата. Читателят трябва да може да разбере съдържанието за до десет секунди.
Вложете в него част от корпоративната личност. Хуманизирането на търговски имейл може да донесе известна чувствителност на някои перспективни клиенти.
Стремете се към реализация без да се натрапвате
Да бъде счетен за спам е най-лошото нещо, което може да се случи на студен имейл. Ето защо имейлът трябва да изглежда възможно най-ненатрапчив.
Тествайте, тествайте, тествайте
Тестът е от съществено значение за измерване на ефективността на кампанията за студени имейли в малък мащаб. Тестът се провежда на извадка, тоест малка група хора, представителни за всички потенциални клиенти, включени в кампанията.
Напомнянията са задължителни за увеличаване на честотата на отваряне на студените имейли. Все пак е препоръчително да не прекалявате.