Дигиталният маркетинг е важен инструмент за преобразуване, но имейлите без отговор (no reply) вредят на съобщенията ви. Те са проблематични и имат своите алтернативи.
Въпреки че много компании използват имейли без отговор в своята дигитална маркетингова кампания, това им губи възможности за ангажиране с клиентите и дори може да ги отблъсне, пише онлайн изданието business.com.
В миналото имейлите без отговор бяха използвани, за да обезкуражават клиентите да отговарят на проста кореспонденция, като разписки. Сега обаче те могат да донесат разочарование за клиентите, които искат лична връзка, и да навредят на вашия маркетинг. По-добре е да използвате други практики, които ще изградят клиентски бази данни и ще създадат повече задържане.
Какво е имейл без отговор?
Имейлът без отговор използва формата noreply@websitename.com. Това е ненаблюдаван адрес в домейна на бизнеса, който не е настроен да получава входяща поща. Фирмите използват имейли без отговор, за да изпращат имейл маркетингови кампании, разписки, потвърждения, известия и други трансакционни имейли.
Имейл адресите без отговор са вредни за дигиталните маркетингови кампании, защото предлагат отрицателно изживяване за клиентите. Когато абонат се регистрира за вашия имейл списък, той сигнализира, че цени връзката с вашия бизнес и ви дава разрешение да общувате с него. Имейл адресите без отговор блокират двупосочната комуникация, което сигнализира на клиента, че вие не цените тази връзка.
Как работят имейл адресите без отговор?
Имейлите без отговор са настроени да блокират отговорите на клиентите, така че клиентите да могат да достигнат до организацията само чрез определени канали за обслужване. Бизнесът може да създаде имейл адрес без отговор в своя домейн и да използва адреса за разпространение на съобщения, на които клиентите не могат да отговорят.
Имейл, изпратен от no reply имейл, често не се доставя
Няма значение колко стратегически е изработен имейлът ви - ако е изпратен от no reply, съобщението може никога да не достигне до входящата кутия на абоната. Някои доставчици на интернет услуги (ISP), мрежови филтри за спам и персонализирани настройки за сигурност на имейла изпращат входящи съобщения от имейл адреси без отговор направо в папката за спам. Платформи като Outlook и Gmail също сортират входящите имейли според честотата на отваряне и отговорите.
Означаването като спам може да има пагубни последици за маркетинговите цели на вашия бизнес. Ще пропуснете потенциалните проценти на реализация и ще загубите маркетинговите си усилия.
Имейл адресите без отговор не могат да се добавят като контакти
Често срещано е, че интернет доставчиците предотвратяват получателите да добавят имейл адреси без отговор към списъците си с контакти. Получателите също са по-склонни да изпратят имейла ви като спам, ако не могат да отговорят на адреса или да го подадат като контакт. Клиентите също са склонни да се отпишат, ако смятат, че даден бизнес им изпраща безлични, автоматизирани съобщения.
Имейлите без отговор отблъскват клиентите
Ако клиент получи такова съобщение, той може да приеме, че имейлът е спам или да се откаже от бизнеса ви, защото не може да се свърже с вас. Освен това повечето имейли се отварят на мобилни устройства, което означава, че получателите виждат само подателя и първите няколко десетки знака в темата, когато се появи известие по имейл.
По-малко вероятно е клиентите ви да отворят имейл, на който не могат да отговорят, защото го чувстват като маловажен и безличен. Тези съобщения намаляват основното доверие, приятелството и споделените ценности между клиента и бизнеса.
Имейлите без отговор пречат на ценна комуникация.
Тъй като имейлите без отговор са вредни за поддържането на доверието на клиентите, процентът на реализация и ангажираността с вашия бизнес вероятно ще паднат, ако използвате такъв. Едно от най-значимите предимства на имейл маркетинга е двупосочната комуникация, а имейлите без отговор намаляват това. Например, клиент може да получи имейл без отговор и да си припомни, че трябва да актуализира данните си за контакт с вашия бизнес. Ако те изпратят имейл с новата си информация, вашият бизнес никога няма да получи съобщението и може да загубите възможността да се свържете с този клиент.
Може също да пропуснете запитвания от журналисти, предложения от клиенти или спешна информация за недостатък във вашата услуга. Хората са свикнали да отговарят на имейли, за да споделят своето мнение, мисли и притеснения. Вашият бизнес не може да процъфтява без ефективни и лесни за потребителя комуникации.
Имейлите без отговор може да не отговарят на разпоредбите на GDPR и CAN-SPAM
Съгласно GDPR клиентите трябва да могат да изискват информация, отнасяща се до данните, събрани за тях. Въпреки че няма директни разпоредби, забраняващи имейли без отговор, те могат да попречат на спазването на GDPR и да доведат до глоби.
Какво да използвате вместо no reply имейли
Имейл маркетингът изисква определено ниво на взаимно доверие между изпращача и получателя, а най-добрите маркетингови стратегии са като разговори с отделните клиенти. В краткосрочен план промяната на вашия имейл адрес без отговор ще направи повече за вашия бизнес. В дългосрочен план ще спечелите от това взаимодействие с клиенти, възможности за съдържание и разширяване на мрежата.
Премахването на имейли без отговор от вашата стратегия за дигитален маркетинг може значително да подобри растежа на вашия бизнес в потенциални клиенти и линии, увеличавайки приходите с течение на времето.
С реален имейл адрес и фокус върху персонализирани, ангажиращи съобщения, вашият бизнес може да засили доверието на клиентите.
В зависимост от естеството на вашия бизнес, помислете за адрес, съдържащ поздрав, като "hello@yourdomain.com". Приветствие или потвърждение във вашия имейл адрес приканва получателите да отговорят. Като алтернатива, използването на първото име на някой от вашия екип в имейл адреса помага на получателите да се чувстват свързани с истински човек. Понякога елемент на игривост привлича клиентите. Помислете в тази връзка за талисман или личност, които са подходящи за вашата марка.
Каквото и да правите, избягвайте общи имена за вашия имейл адрес, като "support@yourdomain.com" или "from@yourdomain.com". Това съобщение има подобен ефект на имейла без отговор.
Най-добрите доставчици на имейл услуги предоставят инструменти и филтри, които ви позволяват да организирате входящи имейли. Можете да филтрирате отговорите "автоматичен отговор" и "извън офиса", така че вашият бизнес да не губи време в пресяване на ненужни комуникации. Настройте автоматично препращане, така че имейлите за обслужване на клиенти да достигат до правилния екип и клиентите да не остават без отговор.
Използвайте отзивите на клиентите, за да вдъхновите по-добро съдържание. Бъдете проактивни, като предоставяте на клиентите полезни ресурси.
Измерването на въздействието на вашата имейл стратегия е лесно с A/B тестване. Изпращайте различни версии на имейли с различни формати, информация и съобщения и сравнявайте техните проценти на конверсия, за да откриете най-ефективната стратегия за успеха на вашия бизнес. Проследяването на опита и възприятията на вашите клиенти е жизненоважно за успешния дигитален маркетинг.