Брошурите все още са един от най-въздействащите инструменти, чрез които ритейлъри и брандове комуникират своите оферти. От началото на пандемията обаче много неща се промениха. Появяват се все по-иновативни начини за реклама поради нарастващите възможности, които предоставя онлайн пространството (като подходът на ИКЕА да помага на клиентите си да проектират своята кухня онлайн).
С развитието на метавселената, изкуствения интелект и други подобни технологии не е случайно, че дигиталните рекламни инструменти стават все по-популярни.
Ако планирате разпространение на брошури през 2022 г., има много възможности да направите това ефективно. Ето четири основни фактора, които да вземете предвид, когато планирате кампанията си за разпространение на брошури.
1. Планиране
Не се поддавайте на емоциите и не разчитайте единствено на вътрешните си усещания, а отделете време да планирате всичко рационално от началото до края. Има много неща, за които трябва да помислите, като например кой и как може да разпространи брошурите - в днешни дни това не е толкова лесно, защото не можете да оставяте хартиени листовки във всяка пощенска кутия. Именно затова си струва да обмислите и разпространение на дигитални брошури.
Още една причина да заложите на дигиталния формат е нарастващата цена на хартията в Европа. Бъдещето има какво да предложи на компаниите, които изберат дигиталните брошури като допълнение към хартиените.
2. Целева аудитория
Помислете за таргет групата си. Дали искате да представите офертите си пред добре познатата ви аудитория, или се опитвате да достигнете до нови хора? Помислете какво харесват и какво търсят потребителите. Също така е важно да обмислите продуктите, които ще комуникирате. При онлайн рекламата можете лесно и прецизно да таргетирате всяко свое предложение, за да достигнете до желаната аудитория.
3. Дизайн
Може би вече сте виждали няколко страхотни реклами, но се уверете, че сте направили вашата уникална. Тъй като много конкуренти използват брошурата като маркетинг инструмент, открояването, яснотата и уникалността на вашите оферти са от ключово значение.
Обикновени неща, като например цветовете, могат да окажат голямо влияние върху това как потребителят ще възприеме вашата брошура. Например докато ясните и смели графики работят добре за някои купувачи, за други по-минималистичните реклами ще сработят по-добре.
В доклада "Влияние на цветовете върху маркетинга" изследователите установяват, че купувачите правят първоначална преценка за даден продукт или уебсайт в рамките на 90 секунди и че 62-90% от нея се основава само на цвета. По подобен начин в доклад на Statista 42% от жените казват, че цветът е важен фактор при покупка на дрехи.
При дигиталното разпространение на брошури можете лесно да тествате различни цветове и елементи, за да видите кои от тях ще достигнат до целевата ви аудитория по най-ефективния начин.
4. Стимул
Насърчавайте потребителите да предприемат действия. Много от хората са станали по-чувствителни към цените заради пандемията, затова добавянето на ваучери, отстъпки или специални оферти за ограничен период от време е чудесен начин да мотивирате клиентите да направят крачка към покупка. Ще ви е необходимо убедително послание, което да накара клиентите да купуват от вас. Бъдете ясни относно това какво, кога, къде и колко могат да купят.
Уверете се, че можете да измерите ефективността на кампанията. С дигиталните брошури е много лесно да се провери колко добре работи кампанията и дали достига до правилната аудитория.
Автор: Offerista Group