Как no-reply имейлите вредят на бизнеса и защо е време да се откажете от тях

Как no-reply имейлите вредят на бизнеса и защо е време да се откажете от тях

Много компании използват имейли без отговор (no-reply - б.ред.) в маркетинговите си стратегии. Така обаче губят възможности за ангажиране с клиентите и дори могат да изгубят клиенти.

Имейлите без отговор се използват най-широко за ограничаване на рутинната кореспонденция, например при изпращането на фактури и касови бележки. Сега обаче тези имейли разочароват клиентите, които искат лична връзка, пише business.com.

Имейлът без отговор използва формата noreply@websitename.com. Това е ненаблюдаван адрес, който не е настроен да получава входяща поща. Бизнесите използват имейли без отговор, за да изпращат имейл маркетингови кампании, разписки, потвърждения, известия и други подобни имейли.

Тези имейли обаче блокират двупосочната комуникация, което сигнализира на клиента, че връзката с него не е ценна за бизнеса. Ефектът е същият като затръшването на врата в лицето.

Медията обобщава пет причини, поради които бизнесите да се откажат да изпращат имейли без отговор.

No-reply имейлите все по-често изобщо не се доставят

Няма значение колко стратегически е изработен имейлът ви - ако е изпратен от no-reply адрес, съобщението може никога да не достигне входящата кутия на абоната. Някои доставчици на интернет услуги (ISP), мрежови филтри за нежелана поща и персонализирани настройки за защита на имейл изпращат входящи съобщения от имейл адреси без отговор направо в папката за спам.

Платформи като Outlook и Gmail също сортират входящите имейли според процентите на отваряне и отговорите. Ако имейл на дадена компания е маркиран като спам, това може да има пагубни последици за маркетинговите му кампании и цели, защото се пропускат потенциални проценти на реализация.

Имейл адресите без отговор не могат да се добавят като контакти на много имейл сървъри

Обичайно е доставчиците на интернет услуги да не позволяват на получателите да добавят no-reply адреси към техните списъци с контакти. Освен това е по-вероятно получателите да регистрират такъв имейл като спам, ако не могат да отговорят на адреса или да го регистрират като контакт. Клиентите също са склонни да се отпишат от бюлетин, ако смятат, че даден бизнес им изпраща безлични, автоматизирани съобщения.

Имейлите без отговор отблъскват клиентите

Ако клиент получи имейл от no-reply адрес, след като се е свързал с бизнеса, той може да приеме, че имейлът е спам или да се откаже от контакти с компанията, защото не може да се свърже с нея. Освен това повечето имейли се отварят на мобилни устройства, което означава, че получателите виждат само подателя и първите няколко десетки знака в реда за тема, когато се появи имейл известие.

По-малко вероятно е клиентите да отворят имейл от подател, на който не може да се отговори. Съобщенията от имейл адреси без отговор намаляват доверието и крадат от приятелството и споделените ценности между бизнес и клиенти.

Имейлите без отговор предотвратяват ценна комуникация

Тъй като имейлите без отговор са вредни за поддържането на доверието на клиентите, процентът на реализация и ангажираността с бизнеса падат. Едно от най-значимите предимства на имейл маркетинга е двупосочната комуникация, а имейлите без отговор буквално я пресичат. Например - клиент може да получи no-reply имейл и да си спомни, че трябва да актуализира данните си за контакт. На него обаче не му се дава възможност да отговори директно.

С тези имейли бизнесите могат да пропуснат и запитвания от журналисти, предложения от клиенти или друга важна информация. Хората са свикнали да отговарят на имейли, за да споделят своето мнение, мисли и притеснения. Бизнесът няма как да процъфтява без ефективна и удобна за потребителя комуникация.

No-reply имейлите може да не отговарят на разпоредбите на GDPR и CAN-SPAM

Общият регламент за защита на данните (GDPR) е закон на Европейския съюз, който дава на лицата контрол върху личните им данни, а CAN-SPAM е закон на САЩ, който защитава лицата от спам по имейл и регулира маркетинговото поведение. Имейл адресите без отговор могат потенциално да нарушат тези закони.

Съгласно GDPR клиентите трябва да могат да поискат информация, свързана със събраните за тях данни. Въпреки че няма пряка разпоредба, която да забранява no-reply имейлите, те биха могли да попречат на спазването на GDPR и да доведат до глоби.

Как работят имейл адресите без отговор

No-reply имейлите са настроени да блокират отговорите на клиентите, така че клиентите да могат да достигнат до организацията само чрез определени канали. Фирмите могат да създадат такъв адрес в своя домейн и да го използват за разпространение на съобщения, на които клиентите не могат да отговорят.

Какво да използвате вместо имейли без отговор

Имейл маркетингът изисква определено ниво на взаимно доверие между подателя и получателя, а най-добрите маркетингови стратегии са като разговори с отделните клиенти. В дългосрочен план бизнесът ще спечели повече от взаимодействието с клиентите, възможностите за съдържание и разширяването на мрежата, ако премахне np-reply имейлите.

Замяната на имейл адрес без отговор с истински отнема минути. С него могат да се филтрират входящите имейли от клиенти, да се персонализират филтрите и да се следят реалните отзиви на клиентите. С истински имейл адрес и фокус върху персонализирани, ангажиращи съобщения бизнесът укрепва доверието на клиентите.

Избягвайте общи заглавия на имейла, като например "support@yourdomain.com" или "from@yourdomain.com". Това съобщение има подобен ефект като имейла без отговор. В зависимост от естеството на бизнеса може да се помисли за имейл с поздрав, например "hello@yourdomain.com", талисман или личност, която е подходяща за марката, или пък първото име на някой от екипа.

Използвайте отзивите на клиентите, за да вдъхновите по-добро съдържание

Клиентите определят търсенето на продуктите и услугите. Използвайте тяхното поведение, обратна връзка и идеи, за да подобрите маркетинговата стратегия. Истински имейл адрес, на който клиентите могат да отговорят, позволява на бизнеса да поддържа връзка и да се възползва от тази комуникация. Например ако забележите често срещани въпроси или искания във входящата кутия, създайте ресурс, който да запълни търсенето. Вашите клиенти ще ви кажат как да направите бизнеса си по-добър, а всичко, което трябва да направите, е да ги приканите да споделят мнението си.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.