Как да използвате YouTube за изграждане на общност

Как да използвате YouTube за изграждане на общност

Съдържанието в YouTube се харесва на различни типове зрители - потребителската маса на платформата възлиза на около 2 млрд. души. В YouTube намират място и най-нишовите теми благодарение на разнообразната аудитория.

Проучване, проведено от WyzOwl, установява, че 91 процента от търговците смятат видеото за важна част от маркетинговата им стратегия. Това е привлекателен тип съдържание и е известно, че повишава възвръщаемостта на инвестициите, пише business.com.

Хората вече не обичат да четат текстове, особено ако са дълги, и се интересуват повече от свежото визуално съдържание. Може би затова YouTube е толкова успешен, с 1 милиард часа гледано видео дневно.

Със сигурност и вашата целева аудитория се рови в YouTube за висококачествено съдържание, което отговаря на интересите ѝ. Ако искате да научите как да използвате YouTube, за да насърчите чувството за общност, ето няколко начина да започнете.

Съобразете канала си с имиджа на бранда

Вашият канал в YouTube е платформа да демонстрирате това кои сте и за какво ще бъде вашето съдържание. Така зрителите ще разберат веднага дали съдържанието ви е нещо, което биха харесали. От съществено значение е да създадете имидж за вашата марка и да внедрите този имидж във всички области на вашия канал.

Помислете за своя банер, текст и връзки, когато за първи път позиционирате бранда си в YouTube. Имате нужда от всички тези елементи, за да представите марката си точно, така че да получите точните абонати, които се интересуват от вашето съдържание. Уверете се, че начинът, по който пишете вашите надписи, алтернативен текст, описания и заглавия, съответства на вашата марка и начина, по който искате да бъдете представени. Свържете връзките си с вашите социални медии, уебсайт или други важни сайтове.

Създайте видео плейлисти

YouTube ви позволява да създавате плейлисти въз основа на вашите собствени видеоклипове, за да поддържате канала си организиран за лесно достъпно съдържание. Това увеличава обхвата ви, защото осигурява плавен потребителски интерфейс за вашата аудитория и представя съдържанието ви по прост и ефективен начин.

Ако е трудно да се намери нещо, потребителите ще се разочароват, ще излязат от страницата и вероятно никога повече няма да посетят канала ви.

Групирайте подобно съдържание според теми. Стойте далеч от материали за примамка за кликове, които всички мразят. Уверете се, че вашите плейлисти са насочени към целевата ви аудитория и отговарят на вкусовете им. Те трябва да могат или да ги забавляват, или да им предлагат решения.

Насърчавайте действието

Призивите към действие насърчават абонатите ви да се запишат за вашия имейл списък, да разгледат уебсайта ви, да се абонират за вашето съдържание и т.н., след като проучат вашето съдържание. Призивите към действие (СТА) са ключът към повишаване на процента реализация.

Ако не включвате CTA във вашите видеоклипове, вие губите възможност да изградите общност в канала си. Обичайно е в началото или в края на видеоклип в YouTube да чуете говорителят да казва на зрителите да се абонират за техния канал или да оставят коментар и това е чудесен начин да предизвикате ангажираност.

Кажете на зрителите си какво точно искате да правят във всеки видеоклип, без да звучите настойчиво или властно. Дайте им действия, които са лесни за изпълнение, така че шансовете за реализация да са по-високи.

Ангажирайте се с аудиторията си

Насърчаването на общност означава да се чувствате добре дошли в група и да предавате това чувство на новите абонати. Ето защо е важно да превърнете ангажирането с аудиторията си в редовна част от вашата рутина в YouTube. Да отговаряте на коментари или директно да си говорите с хората показват на аудиторията ви, че зад екрана стои истинско човешко същество.

Разделът за коментари в YouTube може да бъде център на интересна и полезна информация, ако знаете как да го използвате правилно. Използвайте го, за да изградите своята маркетингова стратегия за съдържание. Разгледайте въпросите, които потребителите оставят в секцията за коментари, и ги използвайте, за да създадете нови видеоклипове с отговори. След това поздравете или маркирайте потребителите, които са задали тези въпроси. Това не само ще подобри вашето съдържание и ще го докаже полезно за вашата аудитория, но ще ви даде нови идеи, върху които да надграждате в бъдеще.

YouTube е забавна платформа, която всеки може да използва, за да изгради своята марка. Видео маркетингът става все по-популярен и с него идва по-голямото търсене на съдържание.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.