Google Ads vs Facebook реклама: Не избирайте, а комбинирайте

Google Ads vs Facebook реклама: Не избирайте, а комбинирайте

Ако някога сте обмисляли платената реклама като начин да развиете бизнеса си, определено сте чували за Facebook Ads и Google Ads. Как обаче да решите коя от двете платформи да изберете? Трябва ли да пускате реклами във Facebook? Трябва ли да изберете Google? Може би и двете? Кой от двата варианта е по-добър?

Нещата не са черно-бели. Всяка от двете платформи има различен подход, за да достигне до вашата аудитория.

Онлайн медията business2community.com изтъква някои основни предимства, за да даде по-добра представа за платформите и да улесни избора.

Google Ads

С Google можете да пускате реклами в самия Google, както и в YouTube. Платформата предлага разнообразие от опции за кампании.

С Google създавате реклами, които се показват в горната част на страницата, когато потребител активно търси по ключова дума/израз. Те са чудесни за продажби, получаване на потенциални клиенти и привличане на трафик.

Дисплей рекламите се показват в уебсайтове и приложения. Те помагат за разпознаването на марката и обхвата. Това е чудесен начин за ремаркетинг към хора, които преди са имали досег с вашия бизнес.

Видео рекламите се показват в YouTube и други уебсайтове. Използвайте ги за познаване на марката, генериране на продажби, привличане на трафик и т.н.

Рекламите за пазаруване се показват в резултатите от търсенето и в раздела Google Пазаруване. Те са идеални за търговци на дребно, които биха искали да покажат продуктите си и да генерират продажби.

Рекламите за приложения привличат нови потребители за приложения, а на места - физически трафик към вашия магазин. Рекламите ще бъдат оптимизирани за търсене, дисплей, Google Maps и др.

Като цяло Google се фокусира върху платеното търсене и основната цел е да увеличи конверсиите. Платформата предлага три основни предимства:

Когато става въпрос за получаване на по-висока позиция в SERP (страница с резултати от търсенето, Google улеснява конкуренцията с по-големите компании. Това, което има значение, е уместността на рекламата, а не бюджетът.

Множеството опции за кампании ви помагат да достигнете до аудиторията си по различни начини, на различни етапи от цикъла на закупуване, което гарантира максимизиране на усилията и бюджета.

С рекламите в мрежата за търсене имате по-голям шанс да получите по-горещи потенциални клиенти, които активно търсят вашия продукт.

Facebook реклами

Когато използвате Facebook, можете да поставите реклами на вашата марка в социалната платформа, както и Instagram, Мислете за това като платен социален канал.

Чрез Facebook вашите клиенти могат да взаимодействат с други потребители, да изразяват собствения си опит с вашата компания и да остават в крак с вашия бизнес.

Някои от многото форми на реклами, които можете да използвате във Facebook, са:

Изображение: най-основната (което не означава скучна!) и най-лесната за създаване опция.

Видео: най-добрият вариант, когато искате да разкажете история или демонстрирате продукт или услуга.

Въртележка: идеална за демонстриране на множество продукти. Можете да добавите в нея до 10 изображения или видеоклипове и всяко изображение може да има своя собствена връзка.

Генериране на потенциални клиенти: с този тип реклама можете да създадете персонализиран формуляр и да събирате информация за клиенти без да се налага те да напускат Facebook.

Трите големи предимства от използването на Facebook реклами са:

Можете да използвате навиците и моделите на вашата аудитория за насочване. Можете да използвате много специфични детайли, за да микронасочвате към идеалните си клиенти. Ако имате обширна база данни, можете да се насочите към тези хора и тези, които изглеждат като тях.

Във Facebook можете лесно да се ангажирате с потребителите и да създадете силни взаимоотношения с тях.

Можете да изберете цел на кампанията, която ще помогне на Facebook да оптимизира вашите реклами.

В крайна сметка и двете рекламни платформи са страхотни съюзници на бизнеса, който иска да се развива. Печелившата стратегия не е Google ИЛИ Facebook, а Google И Facebook. Тайната е в това да имате ясна цел и правилна стратегия.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.