Автоматизация на маркетинга: Полезни инструменти изпълнението на бизнес целите

Автоматизация на маркетинга: Полезни инструменти изпълнението на бизнес целите

Ако се чудите как да освободите време за бизнес процесите с по-голяма добавена стойност и да ограничите загубата на време заради рутинни дейности, автоматизацията на маркетинга е отговорът на вашите въпроси.

Мариян Найденов, собственик и управител на ProDesign, Христо Николински, управител на Etarget Bulgaria, и Смилен Смиленов, Digitas, представиха на уебинара IAB Будилник, който се проведе на 17 февруари 2022 г.,как можете да комбинирате различни инструменти, за да автоматизирате прости, повтарящи се дейности и да освободите време за по-ценните за бизнеса процеси.

Мариян Найденов изтъкна, че за да сработи автоматизацията в маркетинга, трябва да разполагате с база данни. За да планирате автоматизацията за вашата организация, трябва да си поставите бизнес цели, да подберете подходящ инструментариум, да настроите базата данни, да направите дизайн и програмиране на автоматизацията.

Инструментариумът за автоматизация включва платформи за имейл маркетинг, инструменти за лендинг страници, Facebook Ads, Google ads, Programmatic Ads, бизнес съобщения, CRM платформи, чатботове, посочи още Мариян Найденов.

Той представи и case study за кампания на търговеца на играчки "Хиполенд"

Христо Николински представи инструмента за автоматизиране на дисплей кампании Social display.

Social display е формат, който автоматично създава интерактивни банери от постове в социалните мрежи и след това ги дистрибутира в различни програматик канали

С този формат се използва най-доброто от двата свята - социалните мрежи и програматик, коментира Христо Николински.

Той подчерта няколко предимства на автоматичните банери от социалните мрежи:

-Бързо и лесно създаване

-Липса на допълнителни разходи по създаването им

-Разширен обхват

-Социално доказателство

-Ангажиране на потребителите, по-голямо взаимодействие

Христо Николински посочи и функционалностите на инструмента и опциите за таргетиране, както и даде примери с кампания на IAB България, Viva Credit, Eurosport и други.

Смилен Смиленов, Digitas, говори за видове автоматизация. Това може да са автоматизации, базирани на данни за потребителското поведение, на данни, събирани от CRM системата, както и от онлайн пазаруването, интеракции със сайт, географски данни, демографски данни и други.

Всички тези данни позволяват прецизно таргетиране на аудиторията.

Възможностите са имейли, пуш известия, съобщения, изскачащи прозорци, чатботове и др.

Смилен Смиленов представи и примери за събиране на лийдове с изскачащ прозорец, различни автоматизирани изскачащи известия с предложения и персонални оферти и продукти, както и за автоматизирани пуш известия. По думите му това е добър и ефективен метод за придобиване на клиенти.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.