Бизнес климатът през април се понижава

economy11

За пръв път от началото на годината през април 2016 общият показател на бизнес климата се понижава. Спадът е с 3,3 пункта в сравнение с предходния месец в резултат на по-неблагоприятния бизнес климат в промишлеността, показват данните от анкетата на Националния статистически институт (НСИ).

Съставният показател „бизнес климат в промишлеността” намалява с 8,1 пункта спрямо март. Основните фактори, ограничаващи развитието на бизнеса, остават несигурната икономическа среда и недостатъчното търсене от страната, посочени съответно от 55.8 и 27.1% от предприемачите. По отношение на продажните цени в промишлеността мениджърите очакват запазване на тяхното равнище през следващите три месеца

Бизнес климатът в строителството запазва приблизително равнището си от март. По мнение на строителните предприемачи настоящата строителна активност се подобрява в сравнение с предходния месец, а прогнозите им за следващите три месеца остават благоприятни.

При търговията на дребно бизнес климатът остава приблизително на нивото си от март. Оценките на търговците на дребно относно обема на продажбите през последните три месеца се подобряват, като се регистрира и повишен оптимизъм в очакванията им както по отношение на продажбите, така и на поръчките към доставчици през следващите три месеца.

Основните фактори, ограничаващи развитието на бизнеса, остават конкуренцията в бранша, несигурната икономическа среда и недостатъчното търсене, като през последния месец анкетата регистрира засилване на негативното влияние на втория фактор.

По отношение на продажните цени търговците очакват те да запазят своето равнище през следващите три месеца

Съставният показател „бизнес климат в сектора на услугите” се повишава с 0,7 пункта главно поради благоприятните очаквания на мениджърите за бизнес състоянието на предприятията през следващите шест месеца. Подобряват се и мненията им относно настоящото и очакваното търсене на услуги.

Основният фактор, затрудняващ работата на предприятията в страната е несигурната икономическа среда. След нея се нареждат фактори като конкуренция в бранша и недостатъчно търсене.

По отношение на продажните цени по-голяма част от мениджърите във всички сектори очакват те да останат без промяна през следващите три месеца.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.