Увеличава се интересът към безконтактни и мобилни разплащания

Untitled1

Българските картодържатели биха искали да използват безконтактни плащания на най-разнообразни места, показват резултатите от проучването MasterIndex България 2011, проведено по поръчка на MasterCard.

Предлаганата от компанията PayPass технология за безконтактни плащания тепърва ще се развива в страната, но до момента има повече от 25 000 издадени съвместими банкови карти.

30% от PayPass транзакциите в страната се се извършват в бензиностанции, но според проучването 25 на сто от картодържателите в България биха искали да използват технологията като начин на разплащане в супермаркети, а интерес представляват разнообразни търговски обекти, и дори - градския транспорт.

На този етап едно от най-големите предизвикателства е обучението на картодържателите и търговците. Поради тази причина вече стартираха образователни демонстрации на безконтактно заплащане в избрани търговски обекти.

PayPass се приема в близо 350 000 търговски обектав цял свят. Потребителят просто докосва картата до специален терминал, като няма нужда да търси пари в брой или монети, както и да предоставя картата си на служител на търговския обект. За покупки на стойност под 50 лева не е нужно въвеждането на ПИН код.

В допълнение към разплащателната карта безконтактната технология може да бъде свързана към телефон,  ключодържател, стикери или други устройства за мобилно разплащане.  Въпреки това най-много, 35% от анкетираните български потребители,  посочват мобилния си телефон като най-добър избор.

Повече за мобилните разплащания можете да прочетете в новия брой на списание ENTERPRISE. 

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.