COVID-19 не само ускори преминаването на търговците на дребно към по-дигитален свят, но и оформи техните приоритети в технологиите за търговията на дребно за 2021 г. и още години напред.
Тъй като потребителското пътуване към покупката става все по-сложно, персонализацията при пазаруването също ще се усложнява, пише онлайн изданието RetailDive.com, като цитира скорошен доклад на Forrester.
Въпреки че за търговците на дребно е ясно, че инициативите за персонализиране са основен приоритет, потребителите изглежда не се впечатляват от досегашните им усилия. Според доклада само 19% от онлайн потребителите в САЩ смятат, че информацията, която търговците на дребно събират от тях, подобрява тяхното онлайн преживяване при пазаруване.
Технологиите в помощ на анализите остават водещ приоритет за търговците. Общо 52% от анкетираните от консултантската компания казват, че разполагат с такива инструменти. Други 32% планират да разширят употребата им.
Разрастването на електронната търговия в последните месеци засили и програмите за многоканално пазаруване на търговците на дребно. Малко над една пета от тези, които вече изпълняват такива програми, планират да ги разширят, надградят и подобрят, посочва се още в доклада.
Инвестициите в търговията на дребно като цяло са се утроили през годината до края на второто тримесечие до 31,5 млрд. долара, тъй като все повече потребители се превръщат в многоканални купувачи, според доклад на CB Insights.
Гигантът Walmart също яхва тази вълна. Веригата магазини обяви, че планира да предава своята технология за многоканално пазаруване и на други бизнеси.
Виртуалните асистенти, геозонирането и чатботите са сред инициативите, които също са "на радара" на търговците на дребно.