Поне 15% ръст на приходите от продажби у нас очаква българският клон на мебелната компания ИКЕА през 2013 г. спрямо 2012 г. Това заяви пред журналисти управителят на софийския магазин на ИКЕА Тео Муратидис на представянето на новия каталог на търговската верига за 2014 г. Той отказа да коментира финансовите резултати на компанията за полугодието, но посочи, че те дори надхвърлят прогнозните.
Пазарен лидер
Според финансовия отчет на "Хаус маркет България" – българския филиал на гръцката франчайз компания, която държи правата на ИКЕА за България, Гърция и Кипър, приходите на дружеството възлизат на 62.7 млн. лв. за 2012 г., или с близо 3 пъти над тези от 2011 г. – годината, в която мебелният гигант стъпи на българския пазар. По оценка на компанията, към момента пазарът на мебели у нас възлиза на около 350 млн. евро, т.е. за 2 години ИКЕА е достигнала близо 10% дял. На практика това означава, че тя вече е пазарен лидер, сериозно изпреварвайки досегашния – веригата АИКО, чиито приходи от продажби за миналата година възлизат на 37 млн. лв.
По думите на Муратидис, стабилен растеж се наблюдава и при броя на посетителите на магазина. Ако през първата година те са били около 1.6 млн., за 2013 г. прогнозата е те да нараснат с поне 20%.
Засега обаче проектът за отваряне на нов магазин във Варна е в застой. За финализиране на сделката по закупуване на терен за магазина се говори от миналата година, но управителят на софйския обект призна, че оттогава няма напредък, макар и компанията да не се е отказала от инвестиционните си намерения.
Децата във фокус
В основата на концепцията на новия каталог на компанията за 2014 г. е животът с деца, стана ясно на представянето му. Решението идва след мащабно проучване на на тема родителство, деца и игри, проведено през юни 2013 г. сред 8000 родители в 8 държави от YouGov и от проучване, проведено сред 8000 родители и 3000 деца в 25 държави от Family Kids and Youth/Research Now.
Според резултатите от доклада The Play Report, 71% от родителите заявяват, че биха искали да прекарват повече време заедно с децата си. В същото време 73% от момчетата и момичетата между 7 и 12 годишна възраст предпочитат да играят с родителите си, вместо да гледат телевизия; над 38% искат това да се случва още по-често.
Ето защо, веригата обогатява асортимента си с над 100 нови продукта за деца между 8 и 12 г, в които се цели деца и родители по-лесно да намират време да са заедно и в обичайните неща от ежедневието.