През последната година видяхме как брандовете са поставени в ситуация, която никой не е очаквал. Това промени начина, по който потребителите възприемат марките, и начина, по който марките трябва да възприемат потребителите.
Тъй като мерките за ограничаване разпространението на коронавируса се облекчават в някои части на света и хората се приспособяват към новото нормално, има няколко тенденции и промени в нагласите, с които бизнесът трябва да свикне.
Политическата позиция на вашата марка има значение
Ако преди брандовете можеха да си позволят да се фокусират върху неутралитета, за да не се обиждат потенциалните клиенти, пазарът вече се измести. Днес например 50% от потребителите в САЩ са по-склонни да бойкотират брандове без политическа позиция. Тази изумителна статистика до голяма степен се ръководи от президентските избори и политиката за Covid-19 и много добре показва посоката на потребителските настроения.
Тези, които имат власт, са длъжни да използват тази привилегия и да говорят. Особено във време на бурна дезинформация и разделение, политическата позиция на вашата марка има значение повече от всякога.
Културните събития през изминалата година ни показаха, че активизмът на брандовете има значение. От движението Black Lives Matters до Stop Asian Hate и нахлуването в Капитолия - гласът на една марка резонира и хората слушат. Като говорите, вие показвате, че сте марка с принципи, предлагайки на клиентите и служителите това, от което се нуждаят, за да вземат информирани решения къде да насочат парите и енергията си.
Предприемете съответните стъпки и във вътрешните комуникации, и в маркетинговите си послания, за да отразят принципите ви. Оценете вашата верига на доставки, за да разберете кой прави вашите суровини и продукти, кой притежава тези компании, кой работи там и как се третират тези хора. Направете оценка на справянето с отпадъците по веригата на доставки и приложете правила за вашите услуги, партньори и рекламодатели.
Вашата марка трябва да служи на общността
Пандемията хвърли остра светлина върху това как изграждаме и насърчаваме общностите. На някои места това се свежда до грижи за децата и подкрепата за психичното здраве. Другаде означава достъп до интернет, така че студентите да не трябва да висят по паркингите на McDonald"s, за да си напишат курсовите работи.
Брандът ви може да се опита да затвори една такава пропаст. Потърсете къде можете да предизвикате промяна и насърчете общността си - не само потребителите, но и във вашата организация, да се възползва от нея.
Дайте приоритет на органичния растеж
Рекламата се променя. Андрю Чен, генерален партньор в компанията за рисков капитал Andreessen Horowitz, наскоро заяви, че стартиращите компании умират от пристрастяване към платения маркетинг.
Според него платеният маркетинг е труден за развитие като мащаб, като основен канал. Той е силно зависим както от външни сили - конкуренция и платформа, така и от психологията на екипа и лидерите.
През останалата част от 2021 г. ще видим повече марки да научат това по трудния начин и да прегърнат органичния растеж. Те ще се върнат към основите, към традиционния начин, по който предлагаме на пазара, и ще открият, че могат да насърчат още по-ангажирани, лоялни общности по пътя си.
Докато пренасочвате бранда си към по-органичен растеж, уверете се, че предлагате стойност и давате нещо на клиентите си в замяна на техните пари и време.
Благосъстоянието и ангажираността на вашите служители са от първостепенно значение
Пандемията промени начина, по който работим. За мнозина това беше добре дошла промяна. Според Pew Research 54% от тези, чиито служебни задължения могат да се изпълняват от вкъщи, казват, че биха искали да продължат да работят от вкъщи след края на пандемията.
Служителите също така казват, че работодателите трябва да оценят и подобрят своите предложения за психично здраве.
Вашата марка е нищо без своите служители и вашият подход към тяхното благосъстояние трябва да отразява това. Въпреки че въвеждането на програми за благополучие и виртуални инициативи, които дават приоритет на физическото и психическото здраве, са добре дошли и наистина се насърчават, трябва да се задълбочите повече.
Помислете за реалните проблеми, пред които са изправени вашите служители, като например финансово планиране или управление на стреса. Насърчете среда, в която искането за помощ се насърчава, и предприемете действия, за да отстраните проблемите, когато се появят.