TikTok отхапва все по-голям дял от разходите за инфлуенсър маркетинг и конкурира Google като водеща търсачка на информация

TikTok отхапва все по-голям дял от разходите за инфлуенсър маркетинг и конкурира Google като водеща търсачка на информация

Instagram може да се притеснява от заплахата на TikTok за бизнеса му, но в краткосрочен план все още е далеч напред, когато става дума за печалбите на маркетинг инфлуенсърите.

Според нов доклад Instagram ще получи почти 3 пъти по-голяма сума от разходите за маркетинг на инфлуенсъри в сравнение с TikTok през 2022 г. - 2,23 милиарда долара се очаква да бъдат похарчени за Instagram в сравнение със 774,8 милиона долара за TikTok, пише TechCrunch.

Въпреки това, докато Instagram се справя добре с TikTok на този фронт, другото приложение на Meta, Facebook, няма толкова късмет. Новите данни, получени от анализаторите в Insider Intelligence (преди това eMarketer), показват, че TikTok вече е на път да изпревари Facebook по отношение на разходите за маркетинг на инфлуенсъри тази година. Очаква се приложението да изпревари платформа номер 2, YouTube, до 2024 г.

Instagram непрекъснато коригира своя алгоритъм и канал, за да подчертае съдържанието на създателите, препоръчаните публикации и рекламите, въпреки оплакванията на потребители, които искат да виждат повече от снимките и видеоклиповете на своите приятели. Тъй като Instagram променя начина, по който съдържанието се класира в основната му емисия, някои създатели се притесняват, че обхватът им може да бъде отрицателно повлиян от постоянните промени.

Миналата седмица Instagram се съгласи да отмени някои скорошни актуализации, при които приложението се трансформира в TikTok с начална емисия на цял екран и увеличен брой препоръчани публикации.

Корекциите на емисиите на Instagram биха позволили на по-малките - "микро" и "нано" влиятелни лица, да вземат голямо парче от пая - за което, логично, инфлуенсърите с по-широка публика не са съгласни. Наноинфлуенсърите се определят като индивиди с 1000 до 4999 последователи, докато микроинфлуенсърите са лица с 5000 до 19 999 последователи. Тези инфлуенсъри вече се възползват от TikTok.

Маркетинговите разходи за по-малки партньорства с влиятелни лица нарастват бързо. Тази година разходите за "нано" инфлуенсъри се очаква да нараснат с 220,5%, а разходите за "мега" инфлуенсъри - лица с над 1 млн. последователи, ще нараснат само с 8%.

Маркетолозите предпочитат по-малките инфлуенсъри заради по-достъпните им цени, както и по-високия процент на ангажираност на техните публикации. По-малко вероятно е също така броят на показванията им да бъде увеличен изкуствено чрез използването на фалшиви изгледи или ботове.

TikTok наскоро надмина Google като най-популярния уебсайт на планетата. Социалната мрежа, собственост на базираната в Китай Bytedance, вече има над един милиард активни потребители по целия свят и този брой нараства.

Отминаха дните, когато Google беше основният източник за намиране на информация. Google е индустриален стандарт от много години и има основателна причина. Водещата в индустрията търсачка коренно революционизира начина, по който търсим информация, и милиони хора използват нейните инструменти и услуги редовно.

TikTok е най-бързо развиващата се социална медийна мрежа с най-много глобални изтегляния и не е учудващо, че хората търсят информация там - например видеоклипове с инструкции, рецепти и съвети за красота, които са сред най-популярните типове съдържание.

TikTok може да се използва и за образователни цели - платформата се ползва от много учители, което позволява на учениците да учат предмети, които може да са пропуснали в клас или за да опреснят знанията си.

TikTok за бизнеса също става все по-популярен, тъй като все повече организации признават стойността, която може да бъде предложена чрез приложението. Функциите за търсене в TikTok се развиха с времето. Затова може да изглежда странно идеята за създаване на TikTok SEO стратегия, но статистиката не лъже и констатациите показват, че откриването на продукти се увеличава в приложението. Това може да ви отвори големи възможноси.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.