Как новият алгоритъм на Instagram насърчава търговците и брандовете?

Как новият алгоритъм на Instagram насърчава търговците и брандовете?

Разбирането на новия алгоритъм на Instagram е от ключово значение за успешното използване на платформата, за оптимизиране на вашето съдържание и успех на маркетинговите усилия.

През юни Instagram достигна крайъгълен камък, който нито един търговец или бизнес не трябва да пренебрегва: 1 милиард души са официално регистрирани в платформата. Половината от тях влизат в нея всеки ден, пише Business.com.

Нещо повече, архитектите на социалната мрежа за споделяне на снимки и видео изглежда все повече осъзнават потенциалната полезност на платформата за рекламодателите.

Instagram наскоро разкри нов алгоритъм, който определя какво виждат отделните потребители в своята емисия. Той е по-благоприятен към брандовете, които споделят съдържание често.

Три важни фактора

Три фактора оказват огромно влияние върху това, което даден потребител на Instagram вижда, докато превърта емисията си:

Актуалност. Това е просто: Алгоритъмът предпочита новите публикации пред по-старите публикации.

Връзка. Емисията също така дава приоритет на публикации от акаунти, които даден потребител често харесва, коментира или е тагнат.

Интерес. Това е най-сложният аспект на алгоритъма, тъй като той разчита на машинно обучение, за да определи какъв вид съдържание иска да види потребителят. Това отива няколко стъпки отвъд връзката. Дори ако потребителят не "харесва" видеоклип, ако го гледа три пъти, Instagram ще предложи повече видеоклипове като него.

Ако друг потребител разгледа много снимки на автомобили в раздела за търсене, алгоритъмът ще започне да предпочита снимки на автомобили (дори ако потребителят никога не следва, харесва или коментира тези снимки).

Факторът на новия алгоритъм, посочен тук, на който търговците и марките трябва да обърнат най-голямо внимание, е актуалността. Предишният алгоритъм разчиташе в голяма степен на проследяване на ангажираността, а актуалността беше с по-нисък приоритет.

Сега обаче бранд може стратегически да публикува в моменти, когато е най-вероятно нейните потребители да са в приложението. От данните на Instagram можете да се информирате кога дадена публикация събира най-много гледания. Това е изключително ценна информация.

Накарайте Instagram да работи за вас

Маркетолозите и бранд мениджърите трябва да помнят, че докато този алгоритъм е абсолютно по-благоприятен за търговците, ключът към ефективната марка в Instagram продължава да бъде създаването на висококачествено съдържание, което работи добре в собствения контекст на Instagram.

Насърчавайте ангажирането на потребителите със съдържанието ви. Задавайте въпроси, подканете зрителите да тагнат някого или пък да публикуват емоджи.

Не забравяйте, че коментарите все още са много важни за алгоритъма. Използвайте функцията за анкети в сторитата си. Ако последовател завърши анкетата (което е бързо, лесно и забавно), това се счита за ангажираност от алгоритъма.

Заложете на видео. Въпреки че технически алгоритъмът не предпочита видеоклиповете пред снимките, простият факт е, че повечето потребители гледат видеоклипове по-дълго, отколкото снимки, като по този начин повишават ангажираността от гледна точка на алгоритъма.

Публикувайте, докато вашите потребители са в приложението. Проучете анализите на Instagram и опитайте да публикувате по различно време през деня, за да определите кога е най-подходящо за вашата марка и ангажираност.

Използвайте емотикони - стига да пасват на вашата марка. Те ви карат да звучите така, сякаш говорите езика на платформата.

Използвайте и хаштагове. Ще спечелите нови органични последователи, които търсят вашите целеви термини.

Направете конкурси и дайте награди. Дайте някакъв малък подарък на първите 10 коментирали. Или насърчете тагванията на хора в игра с награди. Състезанията работят добре в Instagram и ви помагат да геймифицирате изживяването.

Ако все още не е ясно, че Instragram е платформа с отношение към почти всяка марка и търговец, тази нова версия на алгоритъма на платформата ще трябва да ви привлече. Бранд мениджърите с най-задълбочено разбиране на тънкостите на алгоритъма могат да спечелят най-много.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.