Google променя модела на показване на реклами при търсене

Google променя модела на показване на реклами при търсене

Google ще интегрира реклами за търсене и пазаруване директно в своя Search Generative Experience (SGE) - още известен като новия разговорен AI чат интерфейс.

Компанията обяви това на Google Marketing Live 2023, съобщава Insider Intelligence.

Потребителите ще виждат спонсорирани реклами, смесени с резултатите от търсенето, като рекламите ще са означени с етикет "Спонсорирано".

Google ще изпробва нови рекламни формати в пространството, за които казва, че ще бъдат съобразени с пътуването на потребителя и ще се захранват от генеративен изкуствен интелект (AI).

Понастоящем няма опция за отказ от тези реклами.

Защо това има значение?

Интегрирането на реклами в рамките на SGE сигнализира за значителна промяна в начина, по който Google показва реклами. Това вече няма да се случва само в стандартните горни и долни разположения.

Тази промяна може потенциално да увеличи честотата на кликване (CTR), въпреки че от Google все още не са споделили никакви показатели за тези ранни тестове.

По този начин компанията обещава да предложи на рекламодателите силно насочен и вероятно по-ефективен подход за достигане до потребителите. Това също може да увеличи рекламните приходи на Google.

От друга страна, новото разположение на тези реклами може да доведе до объркване на потребителите, тъй като рекламите могат да бъдат сбъркани с AI чатбот отговори.

Този ход може също така да предизвика безпокойство сред търговците, които разчитат на трафик от органично търсене, тъй като рекламите могат да се възприемат като засенчващи резултатите от органичното търсене.

Тази промяна не е уникална за Google - други технологични гиганти, например Microsoft, също започнаха да монетизират своите AI чатботове. Ефективността на тази стратегия обаче - както от гледна точка на потребителското изживяване, така и от гледна точка на монетизацията, предстои да се види.

Интегрирането на реклами в AI чат изживяване все още е в експериментален етап и е изключително важно за Google и други технологични гиганти да постигнат баланс между осигуряването на приходи от своите платформи и осигуряването на безпроблемно, приятно потребителско изживяване. Като се има предвид зависимостта на Google от приходите от търсене, компанията не може да си позволи да не направи това правилно.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.