Employer Branding се превръща в ключов елемент в задържането на кадри 12.04

Employer Branding се превръща в ключов елемент в задържането на кадри 12.04

Работодателите се стремят да предлагат все повече стимули, за да привлекат и задържат младите таланти. Това стана ясно по време на Employer Branding форум, организиран от списание Enterprise.

Домакин на събитието, което предизвика голям интерес от страна на студентите, беше Софийски университет "Св. Климент Охридски".

Катя Димитрова - собственик на ПР агенция Интеримидж, разказа как пазарът на труд се е преобърнал буквално на 180 градуса само за няколко години, което се дължи на навлизането на компании от аутсорсинг сектора и големи производствени хъбове.

Самите компании от своя страна полагат усилия да задържат интереса и ангажираността на своите служители като развиват собствени медии, имат личностно позициониране в мас медиите и по събития, активно присъстват в живота на бизнес и социалните организации.

Християн Петков, COO в Job Tiger представи концепцията, която стои зад понятието Employer branding и защо днес това е неизменна дейност от дейността на HR отдела в една компания. "За да бъде успешен един работодател, той трябва да покаже, че мисли и за служителите си, да демонстрира грижа към тях, особено в динамичните времената, в които живеем", каза той.

За реализацията на кампанията "Бъди себе си" - как една идея може да превърне във водеща, разказа Златина Караджова, Теam Lead Вътрешни комуникации, Telus International. В кампанията се включват Графа, Прея, Ива Русинова, Венелин Тончев, както и тяхна служителка на 70 години, а резултатите са достигнати 3 млн. души през 9 онлайн платформи, над 48 000 посещения на техния сайт, както и 70 % ръст в коментарите.

Презентацията на д-р Марина Стефанова от CSR advice box беше на тема "Компанията като корпоративен гражданин - как да защитим правата на човека", в рамките на която тя разказа, защо в нестабилни времена, които изискват бързи, ефективни и в повечето случаи нетипични решения, бизнесът може да играе решаваща роля в подкрепата на стабилността и просперитета на хората.

"Успешният бранд се изгражда от успешните комуникатори в бизнес" беше темата на д-р Жустин Томс, преподавател в Нов Български университет. Тя говори за корпоративната отговорност на една компания и за ключовите характеристики, които трябва да има, давайки пример от български компании и международни лидери.

В рамките на Employer Branding Форум студентите взеха участие на Workshop на тема: "Лидерство и комуникации", който беше воден от д-р Жустин Томс и Марина Стефанова. Участниците изказаха свои казуси по поставена тема, коментираха различни проблеми и комуникационни ситуации и се докоснаха до опита и съветите на лидерите в бранша.

Официални партньори на форума: Telus International, Accenture Bulgaria, A1 България

Партньори: HRS, Spetema, Devin

Стратегически партньори: Софийски университет, IAB Bulgaria, Job Tiger, Interimage, Нов университет, УНСС, Национален младежки форум

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.