Повечето българи ще похарчат до 200 лева за великденската си трапеза. Това показват данните на проучване на Offerista Group сред 1065 потребители на платформата broshura.bg.
Почти 64% от участниците в проучването декларират, че ще похарчат до 200 лева за великденски покупки.
Малко под 27% е делът на хората, които планират да похарчат между 200 и 400 лева за предстоящите празници, а само малко над 5% - между 400 и 600 лева.
Под 2% е делът на хората, които ще пазаруват за от 600 до 800 лева, а под 3% - на хората, които планират да похарчат над 800 лева за Великден.
Мнозинството от анкетираните - почти 42%, казват, че бюджетът им за празниците е приблизително същият като миналата година, 31% - че ще е по-висок, а 27% - по-нисък.
Мнозинството от участвалите в проучването - почти 69%, заявяват, че ще пазаруват само храни и напитки за празниците, показват още данните. Малко над 23% от анкетираните ще пазаруват и декорация за дома, а 12,5% - облекло, обувки и аксесоари. Малко над 14% казват, че ще пазаруват и продукти за градината/терасата.
Почти 67% от участниците в проучването ще посрещнат празниците със семейството и близки приятели. Почти 16% са тези, които планират да останат сами у дома, а 14% планират да са на гости у близки. Общо 93% ще посрещнат празниците с домашно приготвена храна.
Половината от анкетираните заявяват, че ще пазаруват както от големи супермаркети, така и от малки магазини. Малко под 23% е делът на хората, които планират да пазаруват от повече от един супермаркет, 14% - от един голям супермаркет, а 13% - от малки, квартални магазини.
Значителна част от анкетираните заявяват, че промоциите им влияят при планирането на покупките. Делът на тези, на които промоциите влияят в по-голяма степен, и на тези, на които влияят в по-малка степен, е относително еднакъв - съответно малко под 43% и малко над 43%. Малко над 13% заявяват, че промоциите не им влияят при вземането на решение за покупка.