Повечето българи планират да похарчат до 200 лева за великденската си трапеза

Повечето българи планират да похарчат до 200 лева за великденската си трапеза

Повечето българи ще похарчат до 200 лева за великденската си трапеза. Това показват данните на проучване на Offerista Group сред 1065 потребители на платформата broshura.bg.

Почти 64% от участниците в проучването декларират, че ще похарчат до 200 лева за великденски покупки.

Малко под 27% е делът на хората, които планират да похарчат между 200 и 400 лева за предстоящите празници, а само малко над 5% - между 400 и 600 лева.

Под 2% е делът на хората, които ще пазаруват за от 600 до 800 лева, а под 3% - на хората, които планират да похарчат над 800 лева за Великден.

Мнозинството от анкетираните - почти 42%, казват, че бюджетът им за празниците е приблизително същият като миналата година, 31% - че ще е по-висок, а 27% - по-нисък.

Мнозинството от участвалите в проучването - почти 69%, заявяват, че ще пазаруват само храни и напитки за празниците, показват още данните. Малко над 23% от анкетираните ще пазаруват и декорация за дома, а 12,5% - облекло, обувки и аксесоари. Малко над 14% казват, че ще пазаруват и продукти за градината/терасата.

Почти 67% от участниците в проучването ще посрещнат празниците със семейството и близки приятели. Почти 16% са тези, които планират да останат сами у дома, а 14% планират да са на гости у близки. Общо 93% ще посрещнат празниците с домашно приготвена храна.

Половината от анкетираните заявяват, че ще пазаруват както от големи супермаркети, така и от малки магазини. Малко под 23% е делът на хората, които планират да пазаруват от повече от един супермаркет, 14% - от един голям супермаркет, а 13% - от малки, квартални магазини.

Значителна част от анкетираните заявяват, че промоциите им влияят при планирането на покупките. Делът на тези, на които промоциите влияят в по-голяма степен, и на тези, на които влияят в по-малка степен, е относително еднакъв - съответно малко под 43% и малко над 43%. Малко над 13% заявяват, че промоциите не им влияят при вземането на решение за покупка.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.