Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), организатор на Effie България, представи регламента на конкурса през 2025 година, който е отворен за участие на компании рекламодатели и комуникационни агенции.
Списание Enterprise е официален медиен партньор на събитието.
В надпреварата за престижното отличие Effie могат да участват всякакъв вид маркетингови активности, създадени и реализирани в България в периода 1 януари 2024 - 31 август 2025 г., като това се отнася за всички представени елементи на кампанията.
Тазгодишното издание на Effie ще премине под знака на индивидуалното кариерно развитие. Кампанията, замислена и реализирана от агенция Noble Graphics, е насочена пряко към професионалистите в сферата, които градят бизнеси и създават ефикасни брандове. Тя представя Effie България като акселератор за кариери, който спомага личното развитие и следващи постижения.
"Международните стандарти и безкомпромисните критерии за оценка, базирани на точни данни и измерими резултати, превръщат Effie в съревнование с изключително висок залог. Наградите Effie носят позитиви и престиж за брандове, компании и агенции, но те са признание най-вече за професионалните качества на конкретни хора, допринесли за този впечатляващ резултат. Навсякъде по света тези награди отварят нови възможности, изграждат кариери и променят професионални съдби," коментира Чавдар Кенаров, основател на Noble Graphics и председател на Българската асоциация на комуникационните агенции.
Заявка за една кампания може да бъде подадена най-много в една категория от раздел "Секторни категории" и в една категория от раздел "Специални категории" от регламента на конкурса.
Тази година Effie България актуализира и разширява групата категории Digital, като заявки се приемат в следните отделни категории:
o Ангажиране на аудитории (Engaged Community)
o Директно към потребителите (Direct-to-Consumer)
o Изкуствен интелект (AI)
o Инфлуенсър маркетинг
o Маркетинг, насочен към резултатите (Performance Marketing)
o Социални мрежи
Дефинициите за всички конкурсни категории са публикувани на уебсайта на конкурса.
Заявки, участващи в категория "Маркетинг, насочен към резултатите (Performance Marketing)" и в категория "Устойчив успех", се подават чрез специална бланка, разработена съгласно особеностите на съответната категория.
Конкурсът ще приема участия на комуникационни агенции и рекламодатели в три срока, със съответната такса:
- Първият срок за подаване на заявки изтича на 16 септември.
- До 25 септември ще се приемат заявки с такса във втори срок.
- Третият, краен, срок за участие е 7 октомври.
Маркетингови активности, които се състезават в повече от една категория, трябва да бъдат подадени в отделна заявка за всяка конкурсна категория, като се заплаща такса за всяка подадена заявка. Участниците в категория "Нестопански сектор" получават 50% намаление от таксата за участие в съответния срок. Компании и комуникационни агенции, които не са участвали в конкурса или са подавали заявка преди 2019 година, получават 10% отстъпка от таксата. Агенциите членове на БАКА могат да се възползват от специални цени при участие.
Организаторите насочват вниманието към регламента, съгласно който всяка заявка трябва да е съобразена с особеностите на конкретната категория, в която се състезава. И препоръчват участниците да се запознаят с насоките за подготовка на заявки, както и със съветите на членове на журито от предишни издания на конкурса. Повече информация за регламента и таксите на конкурса, документация за участие и насоки за подаване на успешни заявки са публикувани на www.effiebulgaria.org.
Кандидатурите ще бъдат оценявани през октомври и ноември, а победителите ще бъдат обявени по време на официална гала церемония, която ще се състои в началото на месец декември.
Конкурсът Effie България се организира от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) и се провежда с изключителната подкрепа на bTV Media Group и bTV Radio Group - генерални медийни партньори, и Visa - златен спонсор.
Effie награждава най-ефективните маркетингови комуникации - идеите, които работят.
За наградите Effie:
Effie е международно утвърден стандарт за успешно комуникиран бранд. Повече от 50 години наградите се радват на признание едновременно сред рекламодатели и рекламни агенции. Като глобален символ на успешна маркетингова комуникация, Effie фокусира вниманието върху най-ефективните идеи и насърчава разговор между клиент и агенция относно начините за създаване на работеща реклама.
За повече от 50 години спечелването на Effie се превърна в световен символ на постижение. Днес Effie празнува ефективността си в световен мащаб с над 55 програми, обхващащи над 125 пазара, включително Global Effie, регионални програми в Азиатско-тихоокеанския регион, Африка/Близкия изток, Европа и Латинска Америка и национални програми на Effie.
Стартирал през 2011 г., Effie Index разкрива най-ефективните агенции, клиенти и търговски марки в световен мащаб, регионално, на местни пазари и в продуктови категории. Индексът предоставя проницателен поглед върху това кой стои зад идеите, които работят по целия свят.
В България конкурсът се организира от Българската асоциация на комуникационните агенции. Той покрива всички комуникационни канали на българския пазар, за да отличи онези кампании и маркетинговите практики, които са доказали максимална ефективност по измерими критерии.
Effie® и логото "E" са регистрирани марки на Effie Worldwide, Inc. и се използват с лиценз от БАКА. Всички права са запазени.
За повече информация посетете effie.org и effiebulgaria.org.
Следвайте Effie Awards Bulgaria в социалните мрежи за повече новини.