Dextrophobia Rooms отчита ръст от 27% в сегмента на ескейп стаите в България

Dextrophobia_Rooms_0021-002-300x200

Първата българска компания за ескейп стаи Dextrophobia Rooms отчита 27% ръст в този развлекателен сегмент на годишна база през първата половина на 2018 година. Броят на всички играчи, преминали през четирите обекта на фирмата за този период е 9840, а от откриването на първата стая през 2014 г. общия брой наброява над 40 000. Съоснователят на първата българска стая на загадките Александър Грозданов представи тенденциите в развитието на сектора по време на второто годишно събитие Dextronights, което се проведе в София на 1 октомври.

 

Ескейп стаите, известни още като пъзел стаи, стаи на загадките или Real Life Escape Room представляват иновативна комбинация от логическа игра, пъзел и произведение на изкуството, събрани в едно или няколко помещения. Играчите, най-често по няколко души в отбор, биват затворени в стая и разполагат с ограничено време за да излязат от нея. За целта те трябва да решат разнообразни загадки и пъзели, както и да преминат различни препятствия. Всичко това се осъществява в тематична атмосфера със собствен фантастичен сюжет, свързан с пътуване в космоса, сблъсък с изкуствен интелект, проникване в древна гробница и др. Dextrophobia Rooms на практика създава този бранш в България, а първата такава стая у нас е именно на тази компания и отваря врати през юни 2014 година. Днес ескейп стаите в страната са десетки.

 

По време на  Dextronights Vol. 2 Александър Ангелов обяви и създаването първата по рода си агенция за тематични рекламни и тиймбилдинг услуги, базирани на ескейп стаите. „Създадохме агенцията в отговор на нарастващото търсене на такива услуги от страна на средни и големи компании, рекламни агенции, както и маркетингови отдели. Екипът ни вече е изпълнил над 70 проекта в сферата и е натрупал опит, който ни позволява да предложим цялостно обслужване в тази област“ - сподели още Ангелов.

Събитието Dextronights Vol.2 събра в столичния клуб Mixtape5 десетки „декстронавти“, преминали през стаите на компанията, както и партньори, колеги от бранша и артисти. Те взеха участие в интерактивни куизове, уъркшоп по суинг танци, организиран от LindyHop.bg и други забавления. Dextrophobia Rooms, която неотдавна навърши четири години, вече има четири ескейп стаи, след като през тази година придоби „Мъглите на Авалон“. Тя разработва и градските куестове DEXTROCITY, както и социалните карти-предизвикателства Cards2Go. В рамките на своето развитие компанията получи дялова инвестиция от рисковия фонд Eleven и премина през единствената у нас преакселераторска програма за стартиращия предприемачи на клуба по предприемачество Start It Smart.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.