Българското приложение за изучаване на езици Worddio вече има 34 000 инсталации от почти всички държави по света

worddio

Година след своето създаване българското мобилно приложение за изучаване на чужди езици Worddio вече има 34 000 инсталации, направени в почти всички държави по света. Броят на регистрациите пък е достигнал 22 158. Апликацията е достъпна за мобилните платформи Android и iOS. Тя предлага над 270 000 думи и фрази, записани на 34 езика от оригинални носители на речта, подредени в групи по нива и теми. По този начин приложението покрива над 90% от населението и езиците, които се говорят масово на планетата. То се позиционира като своеобразна мобилна версия на популярните флаш карти за учене на езици, но в аудио формат, което позволява на учещия да чува правилното произношение на всяка дума.

 

„Създадох Worddio за да отговоря на съвсем реален проблем, пред който се изправих и аз преди няколко години. Тогава се наложи спешно да подобря своя английски език и посещавах редица курсове както в България, така и в чужбина“ - споделя Иван Манев, основател на стартиращия проект. Идеята за приложението му идва именно на едно от тези езикови обучения в Малта, когато той започва да търси мобилни апликации за езиково обучение, но установява, че всички съществуващи имат елемент на интерактивност. Това изисква ангажирането на потребителя и изключва възможността да се използват примерно по време на шофиране, ходене или други ежедневни дейности.

 

„Установих, че липсва приложение, което да е насочено към заетите хора и да им позволява да учат в движение. Затова реших, че това е добра пазарна ниша и мога сам да създам такова. Отзивите от приятелите и семейството ми потвърдиха моята позитивна нагласа и така през 2013 г. се заех с реализацията на проекта“ - добавя още Иван Манев.

 

Той преминава през редица перипетии, успешно участие в състезанието за предприемачи StartUP Weekend, създава една първоначална версия на приложението, от която по-късно се отказва. В сегашния си вид то стартира през ноември 2017 година. Днес – точно година по-късно вече има 34 000 потребители от България, Великобритания, Германия, Русия, САЩ, Гърция, Румъния и много други страни, a интересът непрекъснато нараства. Освен, че улеснява заучаването на нови думи с правилното им произношение, приложението спестява и много време, позволявайки дори на най-заетите хора да го използват пълноценно докато са в движение. Показателно за интереса към апликацията е, че още на шестия месец в целия свят има едва 10 държави, от които то не е свалено нито веднъж. Съвсем наскоро тя спечели и третото място в категория Мобилни апликации на конкурса Сайт на годината 2018.

 

Най-голям брой потребители са посочили като свой майчин език български (75%), следван от английски (9%), руски, гръцки и испански – с по 2 процента. Най-много от тях учат чрез приложението английски език (59%), следван от немски (10%), испански (6%), френски и италиански – с по 4 процента. Статистиката за българските потребителите пък показва, че 71% от тях са избрали да учат английски език, 11% - немски език, 6% - испански език и по 3% - френски и италиански език. Другата по-значима група – тази на англоговорящите потребители – учи най-много испански език (18%), следван от френски (13%), немски (11%), италиански и корейски с по 7%, както и японски език с 6 процента. Средно прекараното време в приложението е 5.3 минути, а максималният брой на уникалните месечни потребители, използвали Worddio в определен месец, е 8790. Във възрастово отношение преобладават обучаващите се между 35 и 44 години, следвани от тези на възраст между 25 и 34 години, както и тези между 45 и 54 години. 53.3% от потребителите на приложението са жени, а 46.7% - мъже.

 

Иван Манев е убеден, че през следващите години нуждата от подобни езикови приложения ще нараства. Според него навлизането на изкуствения интелект в този сегмент няма как напълно да обезсмисли знаенето на чужди езици и да го замести с интелигентен софтуер за преводи в реално време. „Всеки език и всяка култура си имат своите особености, които няма как да бъдат предадени изцяло от изкуствен интелект. Затова и в обозримо бъдеще нуждата да знаем чужди езици няма да изчезне“ - убеден е стартиращият предприемач. В бъдеще той планира да разшири възможностите и обхвата на своето приложение, да го интегрира по-тясно със специфичните нужди на езиковите училища и школи, както и да създаде общности от потребители по градове.

 

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.