Българи създадоха софтуер за проследяване здравословното състояние на служителите и повишаване безопасността в офисите в условията на пандемия

pixel

 

Във време, когато огромен брой фирми работят дистанционно, в други екипите отиват на работа при компромиси с безопасността, а в трети предстои това да се случи тепърва, се налага нуждата от ново поколение решения за мониторинг на здравословното състояние на служителите. В добавка все още никой не знае как ще се стекат обстоятелствата през есента и зимата, нито дали няма да станем свидетели на нови ограничителни мерки.

 

В тези условия българската софтуерна компания Сирма създаде за американския пазар иновативна система, която улеснява по-безопасното завръщане на работа на екипите и съвместните действия на работодатели и служители за осигуряване на по-здравословно работно място. Компанията има сериозен опит в областта на здравните информационни системи и приложения, сред които са едно от най-популярните в света приложения за диабетно болни Diabetes:M, дигиталният здравен картон Medrec:M, семантични бази данни за фармацевтичната индустрия, за международни медицински научни институции и др. На този етап решението е внедрено и се използва в няколко американски компании, като предстои разпространението му и в Европа.

 

„В настоящата ситуация двата основни приоритета за фирмите са свързани с опазване здравето на служителите им и запазването на бизнеса, което от своя страна би гарантирало и работните места. Нуждата от социална дистанция често поставя тези две цели в противоречие и нашето ново решение iSelfCheck има за цел именно тяхното постигане, без компромиси в нито едната посока. Понякога носенето на маска, постоянната дезинфекция на офисите и спазването на дистанция от колегите не е достатъчно за да се гарантира, че заразата е под контрол и работните места са безопасни. Нашата система е създадена именно за да адресира и премахне тези притеснения. iSelfCheck улеснява служителите в техните усилия да се самонаблюдават и да са информирани за всички симптоми, като същевременно помагат на компаниите да осигурямат безопасни работни места“ - посочва Деян Ненов, Изпълнителен директор на Sirma USA.

 

Какво представлява?

 

iSelfCheck е комбинация от мобилно приложение за самоконтрол на служителите, администраторски панел за цялостно управление на офис присъствеността и термокамера, която се поставя на входа на офисите.

 

Как работи?

 

Всеки ден, преди даден служител да влезе в офиса, той трябва да се сертифицира самостоятелно през мобилното приложение, отговаряйки на набор от въпроси за състоянието му. Това проучване отнема не повече от 10 секунди. Самите въпроси могат лесно да се променят всеки път, когато се появи информация за нови важни симптоми. По този начин, компанията може да отговори в реално време на променящата се, понякога на ежедневна база, информация от правителствените институции по темата.

 

Ако проучването покаже, че е на лице комбинация от симптоми, които могат да бъдат свързани с COVID-19, мобилното приложение учтиво ще помоли служителя да си остане у дома. Тези от служителите, които са декларирали, че са в добро здраве и имат разрешение да посетят офиса, получават QR код, който се използва като уникален идентификационен номер за достъп до офиса. Сканирайки QR кода на специално разработен четец, преминават през термокамера, която е поставена на всеки вход на офис сградата и изпраща информация до администраторския панел.

 

Важно уточнение е, че iSelfCheck управлява политиките за достъп до дадени фирмени локации, а не е свързано с медицински и здравни съвети или препоръки.

 

Въпреки че iSelfCheck е създадено конкретно в контекста на COVID-19 пандемията, то може да се превърне и в дългосрочно решение, позволяващо на компаниите да подобрят контрола на достъпа, както и да управляват по-добре здравословното състояние на служителите в реално време. Системата е изключително лесна за употреба и същевременно генерира ценни отчети в реално време за здравния статус на екипа, което може да има положителен ефект в дългосрочен план, във връзка с други епидемии и ситуации. Предвид големия брой човекочасове, които компаниите губят дори по време на регулярните епидемии всяка зима, решението може да се окаже изключително полезно за повишаване на тяхната ефективност и в добавка – за по-добрата грижа за служителите.

 

 

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.